Love entwined

Wil je ook deze prachtige quilt maken? Dan heb je nog tot 15 augustus om deze gratis te downloaden. Het is echt een quilt voor een applicatieliefhebber en zeker niet voor beginner. Ben je een beginner en je wilt deze ooit maken, meld je dan aan en sla de patronen op voor later.

20130807-082003.jpg
Van het origineel uit 1790 is alleen maar een zwart wit foto bekend.
Weet je niet hoe je de patronen kan downloaden op de yahoogroup ? Kijk dan even bij Shirley op haar blog, zij legt het stap voor stap uit.

Ik heb van Ted Storm geleerd om met applicaties altijd van binnenuit te werken daar door applicaties je ondergrond kan trekken. Esther Aliu kiest ervoor om niet te wachten met het hele middenstuk, maar de applicatie rand (je kunt natuurlijk ook voor patchwork kiezen) er omheen al vast te zetten. Wat haar beweegredenen hiervoor zijn is mij niet duidelijk. Ik zeg niet dat het goed of slecht is, maar mij helpt het altijd als ik weet wat voor visie hier achter steekt.
Door mijn beperkte Engels heb ik het kort en bondig op de yahoogroup gevraagd maar dat blijkt nu dwingend over te komen, terwijl dat niet mijn bedoeling is.
Ach ik laat het maar rusten en kies mijn eigen weg, daar heb ik inmiddels ervaring genoeg mee.

Allemaal een fijne dag. Ik had graag aan mijn LE willen werken, maar ik moet werken. Gelukkig is het niet meer zo warm.

7 gedachten over “Love entwined

  1. Mooie quilt, ik twijfel nog steeds, maar ik denk toch dat ik andere quilts ga maken. Ook de manier om aan het patroon te komen vind ik lastig en vol hobbels; ik heb geen Yahoo-account, en heb eigenlijk geen zin om me er in te verdiepen ( da’s luiheid, misschien… 😉 )
    Ik ga gewoon jouw vorderingen volgen en van genieten!

    En ‘dwingend’? Heb je de vragen en antwoorden op haar eigen blog gelezen? Dat vind ik pas dwingend, in ieder geval erg kort door de bocht…
    http://estheraliu.blogspot.nl/2013/08/love-entwined-where-are-you-2.html

  2. Ik weet ook nog niet hoe ik het met de zigzagrand ga doen Elly, ik heb ook Ted haar woorden in mijn achterhoofd, misschien dat ik de rand er pas als laatste helemaal omheen plaats. Ik zie het wel, en ach wat dat Engels betreft we kunnen toch patroon lezen en ons eigen gevoel in de quilt leggen en er zijn inmiddels zoveel nedelandse quiltsters die mee doen, dus als je vragen hebt dan kun je die toch ook hier kwijt, gr. Rita

  3. Heb net jouw blog “herontdekt”… Wat spannend, dat je ook met de LE bent begonnen. Hier wordt al weken getwijfeld, heb eigenlijk geen tijd en veel te veel en veel te leuke projecten omhanden.
    Maar ik download het wel, en volg het proces ook. Voor wat betreft de zigzagborder: die zou ik ook
    absoluut pas in een (veel) later stadium toevoegen, misschien zelfs wel pas na het appliceren van
    de randen, maar zeker pas na het appliceren van alle kleinere delen in het middelste blok. Dus zo gek (of dwingend…?) is je vraag helemaal niet, maar juist goed over nagedacht, hoor!
    Veel plezier met deze uitdagende quilt, en ik ga je zeker volgen.
    Groetjes van Ageeth

  4. Ik zat zelf ook met die vraag, dus was blij dat jij hem stelde. Daarna steeds mail gekeken, maar geen antwoord gezien. Ik vond niks dwingends aan jouw vraag. Kreeg je echt dat antwoord? Inmiddels heb ik vanuit het middenblok gemeten en ik heb nu al verschillen in de maat. Het lijkt mij dus ook handiger om die rand als laatste erop te doen.
    Ik heb ook ooit cursus van Ted gehad en hiu me daaraan maar vast
    Groetjes
    Ank

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.