Pickwickiaans borduren

Afgelopen zondag ben ik naar de Quiltmuis in Oosthuizen geweest om aldaar de workshop Pickwickiaans borduren te volgen. Deze werd gegeven door Jeltje van de 100 rozen uit Deventer.

We gingen eerst een proefje maken. Op stof moest je een tekening maken. En deze later inkleuren met aquarelpotloden en met een vochtig wattenstokje bewerken. De kunst is nu hoeveel inkt je laat weglopen.


Daarna kregen we een voorgedrukt lapje met als afbeelding de arrenslee van. Anton Pieck, de fiets had Jeltje niet op tijd binnen gekregen, maar ik was juist heel blij met de arrenslee. Die gingen we inkleuren en daarna langs de lijntjes borduren. Hieronder de enige foto die ik van het werk heb gemaakt.

Hierondereen actiefoto dat ik aan het werk ben.


Jeltje liet de quilt zien van an angel country garden van Lesley & Kevin McConnell. Daar gaat ook meer mijn voorkeur naar uit.


Ik ben gezwicht voor 2 delen, oeps. Wat is dit leuk om te doen. Allerlei borduursteken komen eraan te pas.

Janine had mij opgehaald en weer heerlijk thuisgebracht. Zo super lief.

Jeltje bedankt voor de les. Marlies voor de gastvrijheid. Rietje voor de koffie en het lekkers. Vera voor de soep, jammer dat je niet bleef.

En de mop van de dag. De volgende dag via Facebook kom ik erachter dat Adri, die ik van Facebook ken er ook was. Blijkt achteraf dat we elkaar zelfs een hand hebben gegeven, maar het kwartje is van beide kanten niet gevallen hihi.

One thought on “Pickwickiaans borduren

Geef een reactie

