Weekend met een gouden randje

Zaterdag had ik een ontmoeting met Nadine en haar man Piet uit Belgie. We hebben heerlijk in de stad gegeten. En natuurlijk hadden we elkaar veel te vertellen. En wat hebben we gelachen. Gelukkig totaal geen last gehad van de drukte van de gayparade. 

Nadine heeft mij ook nog eens met een leuk cadeautje verwend. Mooi lapjes en twee pins. 

Ze hebben mij nog naar de pont gebracht. Daarna gingen zij weer met de trein naar Alkmaar en de volgende dag terug naar Belgie. Nadine en Piet bedankt voor deze heerlijke zaterdag.

Maar het weekend was nog niet voorbij. Zondag ging ik naar Atelier de Quiltmuis. Op het moment een hele omleiding doordat de IJtunnel afgesloten is. Met de bus naar de pont, oversteken met de pont naar CS en daar op de bus naar Oosthuizen via de Piet Heyntunnel en de Zeeburgertunnel en een uur later ben ik aan de andere kant van Amsterdam Noord. En weer een half uur later kwam ik in Oosthuizen aan, waar Marlies mij van de bushalte oppikte met de auto. 

Bij de Quiltmuis kwamen steeds meer mensen binnen druppelen. Bekenden, quilters die ik alleen via Facebook ken en onbekenden. Ik had moeite om alle namen te onthouden. Marlies had deze bee georganiseerd ter ere van Johanna Faber die in Nederland was, ook wel bekend als Joke uit Zweden. Joke had geen quilts bij haar en dezesashiko had ze even snel gemaakt om toch wat te laten zien. Ze legde ook uit hoe zij aan een borduurraam borduurt. Nu moet ik het alleen eens in het echie zien.  

Het was echt één grote bee met een show and tell. En natuurlijk veel geklets. Rietje had weer wat lekkers voor bij de koffie gemaakt. Hier een kleine impressie van de show and tell. Ik weet niet meer van wie wat was, behalve een paar. 



Wat een leuke ontmoetingen. Veel gelachen. 


Na afloop bracht Vera mij, Nanda en Margo naar de bus, waarna wij met z’n drieën in de bus verder kletsten. 

Wederom een dag met een gouden randje. 

En nu is mijn vakantie voorbij en mag ik morgen weer aan het werk.  

2 thoughts on “Weekend met een gouden randje

  1. goede namiddag Elly , het was inderdaad een heel leuke zaterdag in Amsterdam !! en ook op zondag hebben jullie een prachtdag gehad !! Ik vond het leuk toen ik las dat deze Dame eventjes een saschiko gemaakt heeft !! Eventjes ??? Wat een prachtstuk !!! super mooi !! ook de foto van de kleurrijke quilt met de vierkanten in een driehoek geplaatst en de gestileerde bloemen is wonderlijk mooi !! De mooiste foto vind ik dat jij aan het gieren bent van het lachen !! een pracht foto !!! Nog een leuke tijd verder !! En ondertussen heb ik met mijn vriendin Jeanne afgesproken om naar Breda te gaan , met de trein natuurlijk ….
    Kunnen wij terug stemmen op een quilt ??? Anders geef mij enkele tips ….
    Groetjes vanuit België xxx
    Nadine

  2. Heerlijk dat lachen!! Daar kan je helemaal van opkikkeren. Joke vertelde me maandag daarna dat ze genoten had.
    Die quilt onder de foto met Joke, wat een enigerd!!

Geef een reactie

