Epp deel 2

Nu de flapjes de andere kant op geregen. Ik ben aan het uitproberen wat ik nu prettiger vind. Overigens is het handiger om in één blok alles dezelfde kant op te doen. Ook heb ik nu de overbodige flapjes weggeknipt. Dat is eigenlijk niet nodig met deze techniek. 

Hier zie je het verschil met verschillende kanten op


Boven rechtsom en onder linksom.

En hieronder zie je de achterkant van het vorige blok als de papiertjes eruit zijn. De draadjes houden de naadtoeslag op zijn plaats. 


Ik heb geen idee meer hoe Marg George Sampson of Brigitte Giblin dit deden, want ik heb alle filmpjes verwijderd. 

Uiteindelijk leer je toch je eigen methodiek te gebruiken en overal pik je wat van mee. 

Wel is dit patroon van Brigitte Giblin. 

3 thoughts on “Epp deel 2

  1. Het is herkenbaar Elly! Ook ik doe de flapjes soms naar verschillende kanten, zeker bij ruiten en driehoeken,mzodat de flapjes bij het aan elkaar zetten niet in de weg zitten.
    Inderdaad even puzzelen.
    Groetjes 10eke

  2. Ik begrijp het niet zo goed Elly , … wij doen hier ongeveer hetzelfde … maar wij hebben geen flapjes en alles past perfect , ook het naaien met een ” hij en zij steek ” is heel eenvoudig … Ik heb er juist een 80 tal voor bereid en neem er mee op onze uitstap naar de familie en jou …. Ik zal dan even tonen hoe wij het hier doen …. als je dat ok. vind …. Er zijn bij ons dames die zo een quilt met honderden stukjes in elkaar krijgen !!! Ik ben nog maar een groentje met deze techniek !!! Gisteren op de Bee van Antwerpen nog enkele tips gekregen van dames die er heel veel ervaring met hebben . Lieve groetjes , Nadine

Geef een reactie

