Weversmarkt

Woensdag ben ik voor de vierde keer naar de Weversmarkt in Hoorn geweest. Helaas is de weg nog steeds opgebroken, waardoor ik eerst een stuk naar de bus moest lopen.  Op Sloterdijk kwam ik mijn broer tegen, die op de bus rijdt en mooi dat ik mijn trein miste. In Hoorn werd massaal uitgestapt en de meesten hadden hetzelfde doel: de Weversmarkt. 

De eerste die ik tegenkwam was van Jellie van de Quiltkoffer. Tien ik even verder doorliep, kwam jammergenoeg met bakken uit de hemel. Ondanks een poncho, was ik drijfnat. Aan de kant stond ook Marlies en Vera van atelier De Quiltmuis te schuilen. 

Er zouden meer quiltwinkeltjes staan, maar die zijn toch niet gekomen. Het bij sommige kraampjes zo verschrikkelijk druk, dat je er amper bij kon. Dus sommige zal ik wel overgeslagen hebben. Veel weefgetouwen gezien, dit keer weinig spinnenwielen. Veel wol en vilt.

Natuurlijk weer veel bekenden tegengekomen. Op de terugreis met Annelies in de trein gezeten. Ze was er met 9 andere leden van haar bee uit Culemborg. Mijn buit is bescheiden

De wol was in de aanbieding, Alpaca wol.  Dan de rode kater van Jan, Jans’ en de kinderen. Hiermee steunde ik de Lepra fonds. Jan Kruis blijkt de beschermheer te zijn. Ze hebben ook Teckels 😉. Een pakketje voor een bakje. En een patroon voor een super leuk koffertje. Dat rol papier is spul om het koffertje te verstevigen. 

Het was weer een geslaagde dag met leuke ontmoetingen. Alleen mijn arme voeten……….

3 thoughts on “Weversmarkt

  1. fijn geschreven …. je mag meer artikeltjes schrijven .. het leest zo vlot en leuk !! dank je voor het verslag van je uitgeregende leuke dag !! groetjes

Geef een reactie

