Traliewerk 

Om vertrouwd te raken met een nieuwe naaimachine, in mijn geval de Singer Featherweight oftewel Juweeltje, moet je meters maken. Daar zijn Jellyroll en Balipops super geschikt voor. 

Ik ben nu bezig met een quilt uit het boek Jellyroll quilts en het heet Traliewerk. 

Met een Balipops aan de slag gegaan en 4 stroken aan elkaar stikken en dat met alle kleurtjes. In het boek geven ze aan dat je mort snijden met een 45° liniaal, maar het is gewoon een 90° liniaal die je nodig hebt. Ook klopt de afmeting niet. Je moet de lijnen 3,5 en 7,5 inch aanhouden, geen idee hoe ze dat willen doen…..  Ik heb mijn liniaal van Marti Michel hiervoor gebruikt. 

Ik heb nog niet alles gesneden, alles met beleid. De puntjes moet je dan lostornen. 


En dan krijg je driekwart van het blok.


Daarna kun je gaan spelen met de kleurtjes en de blokken aan elkaar naaien.

Eerst nog naadjes plat strijken en dan voorzichtig naaien, want alles is nu schuin van draad.

Overigens is het wel handig met de stroken aannaaien dat je in de gaten houdt dat het spoeltje niet leeg is. Na bijna anderhalve band stikken, kwam ik erachter dat deze leeg was. En ik werd nog wel gecontroleerd. 

Morgen ga ik op stap met mijn Juweeltje. Naar Bep in Hall, naar de Singertjesdag. Voor mij de eerste keer. 

Fijn weekend. 

2 thoughts on “Traliewerk 

  1. Je hebt wel een mooi resultaat . de batik stofjes die ertussen zitten geven een mooi effect aan het geheel . Maak je er een grote quilt mee ???

Geef een reactie

