Show and tell van Juud

Vandaag ben ik bij Atelier de Quiltmuis geweest voor de show and tell van Juud’s quilts.Juud en Kaatje (LZ) kwamen mij ophalen bij het winkelcentrum in Amsterdam-Noord. Zo super dat ik werd opgehaald. Het was meteen al een feestje in de auto. In Oosthuizen bij Atelier de Quiltmuis werden we hartelijk ontvangen door Marlies, Vera en Rietje. Eerst gezellig koffie gedronken om daarna even te snuffelen in het heerlijke winkeltje. Langzaam aan druppelde iedereen binnen. Marlies heette Juud welkom en hierna begon Juud met de show and tell. Ze vertelde hoe ze begonnen was met quilten, over haar Amerikaanse (quilt)reizen samen met haar zus en de verhalen achter de quilts. En hoe bijzonder het is dat ze regelmatig dezelfde quilt maakt als haar zus, alleen net even anders. 

Hier kan ik soms zo jaloers op zijn. Ook ik heb een lieve zus, alleen quilt zij niet😉

Maar wat kan Juud vertellen. Eigenlijk weet ik dat al van haar blog, maar in het echie is het nog boeiender. Je blijft luisteren, zo inspirerend. Juud liet de quilts zien en daarna werden ze op tafel gelegd. We mochten de quilt ook gewoon aanraken, behalve twee tops waar ze nog mee bezig is. En daar kon ik haar alleen maar gelijk in geven. 

Wil je de verhalen achter de quilts lezen, dan moet je gewoon haar blog lezen. Ik ga het hier niet navertellen, sorry. 

Hierboven de Irish Circle die ik in het najaar ook ga maken bij Den Haan en Wagenmakers.


Hier worden de quilts op tafel gelegd, zodat je ze op je gemak kon bekijken.


Wat een grote quilts maakt ze toch en stuk voor stuk prachtig om te zien. 

Het is een heerlijke dag om op terug te kijken. Het was Genieten met een grote G.

Marlies en haar team zorgde goed voor de drankjes en lekkers. Ook gezonde lekkers met al dat fruit (met een toefje slagroom). En Juud nogmaals bedankt dat je mij gehaald en gebracht hebt 😘. 

Liefs Elly

3 thoughts on “Show and tell van Juud

  1. Wat heb je er een leuk stukje over geschreven, Elly. Ik zit me nu nog meer te verheugen op 6 augustus als ik Juud’s quilts in het echie mag bekijken bij Wietske.
    Je hebt mooie foto’s gemaakt. Ik heb op haar blog natuurlijk ook al van alles gezien, maar door jouw ogen is toch net even wat anders.

Geef een reactie

