Juweeltje aan het werk

Mijn Juweeltje had bij de vorige eigenaar een tijdje stilgestaan. Je moet het net zo zien als een auto, die moet ook draaien wil hij soepel lopen. Dus daarvoor moest ik zorgen met mijn Juweeltje.


Ik had al prachtige matjes gemaakt in de echte Elly kleuren. Een voor onder, een voor bescherming in de koffer als de plaat omhoog gaat en een kleintje als bescherming bovenop als de bak er boven op gaat.


Ik had op de verkoop facebookgroep een Balipop, Grasshopper, op de kop getikt. 

Daarvan heb ik drie stroken aan elkaar gestikt. Daarna per 3 banen een vierkant gesneden.  En dan alle kleurtjes door elkaar om en om leggen. Hiermee kun je echt meters maken. 

Op het eind kwam ik niet uit daar ik twee blokken verkeerd was gestart, dus dat werd uithalen en opnieuw stikken. 


Deze kleuren komen meer met de werkelijkheid over dan de volgende foto. Daar is de top af en heb ik in de avond buiten gefotografeerd.


Nu dubbelen, quilten en een bies er omheen. Maar helaas, mijn vakantie is over, dus moet even wachten. 

Van de week voetjes besteld voor mijn Juweeltje. Het doosje hoort officieel niet bij de Featherweight, maar bij een andere Singer naaimachine. Maar hij is zo mooi antiek, dat ik die wilde hebben. 


Binnenkort hoop ik de voetjes uit te kunnen proberen. Maar mijn Juweeltje loopt inmiddels super. En zo een heerlijk geluidje, echt aan het snorren. 

Natuurlijk wilde mijn mooie man mee snorren: mijnheer Bob.


 

One thought on “Juweeltje aan het werk

Geef een reactie

