Workshops in Oosthuizen

Afgelopen zondag was ik naar Atelier de Quiltmuis in Oosthuizen voor een workshop onderhoud van de Featherweight. Toch wel een hele onderneming met de bus, ook al gaat het met de trolley een stuk makkelijker. Op het centraal station van Amsterdam stond ik te wachten op de bus naar Oosthuizen tot er iemand naar mij toe kwam en vroeg of er in mijn trolley een Featherweight zat. Zij ging ook naar de workshop, dus toen hebben Jolanda en ik verder gereisd. En de tijd vloog om. Voor we het wisten waren wij in Oosthuizen waar Vera ons stond op te wachten. Zij heeft ons met de auto verder gebracht naar de Quiltwinkel.

Voor het eerst dat ik in deze winkel kwam. En oh ik heb helemaal geen foto van de winkel zelf gemaakt. We werden gastvrij ontvangen door Marlies. De koffie stond klaar en we kregen ook nog appeltaart, wat een verwennerij.

In de workshop ruimte stonden twee grote tafels en daar stonden diverse featherweightjes al te wachten voor een onderhoudsbeurt. Mijn Juweeltje maakte ik ook gereed voor onderhoud. Ik had gelukkig genoeg pluisjes verzameld voor het onderhoud.  Francis van het Singerwinkeltje gaf de workshop voor het onderhoud.


Alles werd er afgehaald om te oliën.


 Alleen het zenuwen schroefjes was toch nog weggeschoten, dat was de reden waarom de machine iets gekanteld moest worden, dan voorkom je dat. Nadat alles geolied en gesmeerd was, konden de machientjes weer in elkaar worden gezet.

Daarna even shoppen in het winkeltje. Echt mijn smaak 😍. Toen wij weer naar de workshop ruimte gingen, werd er groentesoep met ballen geserveerd.

In de middag nam Marlies de workshop over. We gingen een naaldenmapje op onze machientjes maken. En Francis bleef in de buurt als er iets met het machientje was. Ik heb nog een extra voetje gekocht, het boventransport en gelijk uitgeprobeerd. Het open voetje had ik al bij Francis besteld.

Hier zie je mij ijverig aan het werk. Het mapje heb ik bijna afgekregen. Marlies heeft nog op maat gesneden. Er zit baggyfoam in. Heel prettig spul.
Ik kreeg van Sunny en haar man een lift naar huis, daar was ik super blij om, want ik was kapot. En de volgende ochtend ging de wekker weer.


Hier mijn aankopen, kon het niet laten 🤔

En het mapje, die heb ik gisteravond afgemaakt


Wat heb ik genoten zondag, hartelijke ontvangst, behulpzaam, een leuke ploeg en een en al gezelligheid.

Naar dit winkeltje ga ik zeker nog een keer terug, alleen sleep ik dan mijn machientje niet mee.

One thought on “Workshops in Oosthuizen

Geef een reactie

