Juweeltje 

Van de week ben ik de trotse eigenaar geworden van Juweeltje, een Singer Featherweight 221 van 19 juli 1950.

  Toen ik haar op ging halen bij Francis van het Singer winkeltje, zou ik uitleg over de machine krijgen. Maar ik kreeg een hele workshop over het onderhoud en uitleg. Echt gaaf. 
Bij de machine zijn 3 extra voetjes: kwart inch, freemotion en in the stitch in the ditch, met adapter. Schroevendraaiers, kwastje, olie, naalden en 5 spoeltjes. De originele gebruiksaanwijzing zit er ook nog bij.  

 Deze foto is van Francis van de voorkant. 

Vandaag mocht ik er eindelijk mee aan de slag. De hele week was ik ’s avonds te moe (dinsdagavond vergadering van de VVE.) eerst het speldenkussen gemaakt dat bij het nieuwe blad De Klossie zat, ik heb deze gevuld met walnoten en lavendel, dat houdt de spelden scherp.   

 
Daarna bezig geweest met een onderkleedje, een beschermkleeddje voor de klep en één als bescherming voor de koffer. Morgen doorstikken op de Bernina. Het randje eromheen kan ik weer met Juweeltje doen. Oh en wat naait en snort het heerlijk. Ik ben heel blij met mijn nieuwe speeltje. 

Geef een reactie

