Examenstress en een creatieve sessie

Daar ik in januari boventallig was geworden op mijn werk, ben ik in het mobiliteitstraject terecht gekomen. Al heel snel werd ik opgeroepen voor tijdelijk werk op het facilitair bedrijf. Tot juli en daarna nog een verlenging tot eind december.

Vanuit het mobiliteitstraject kun je een opleiding gaan doen. Ik heb gekozen voor Prince2 een methodiek voor projectmanagement. In september ben ik gestart.

Op 21 november moest ik examen doen voor het deel Foundation. Ik moest naar Utrecht in de jaarbeurs zijn. Ik had geregeld dat ik twee treinen kon missen en dan kwam ik nog op tijd.  Debus was al laat, maar ik redde toch mijn eerste trein op station Sloterdijk. Op Amsterdam Centraal bleef de trein wel heel lang stilstaan. Op een gegeven moment werd omgeroepen dat wij de trein moesten verlaten ivm een verdacht pakketje in Utrecht. Toen had ik helemaal de stress. Mijn zus gebeld, ik met Dupont het IJ over, daar pikte mijn zus mij op. Ik kwam te laat op het examen, maar met mij meerderen. De eerste zinnen leken wel Chinees, zo hoog was mijn stresslevel. In die tussentijd kwamen nog meer cursisten binnen, wat het heel onrustig in de zaal maakte. Ik heb mijn examen op het nippertje afgekregen.
En afgelopen woensdagavond het verlossende woord: GESLAAGD. 

 in die tussentijd heb ik vanaf september bij het facilitair bedrijf meegedaan aan het leertraject Regiemanagement en jekon aan diverse compententiesessies meedoen, wat ik ook heb gedaan. Allemaal om meer in mijn rugzak te krijgen, voor straks weer een baan. Een van de sessies wat creatief denken, echt mijn ding. En met de afsluiting van het traject gingen wij met LEGO aan de slag. Je kreeg opdrachten en moest in metaforen denken en ondertussen iets bouwen van LEGO. Wat werd ik fanatiek en heb ik gelachen. Dit was op de vrijdag na het examen.  

 We begonnen met een zo’n hoog mogelijk toren te bouwen. Vlak voor tijd gaf de docent aan dat de toren wel stevig moest zijn. Hij ging daarna langs de toren blazen om te kijken of deze niet omviel. Het had te maken wat veranderingen met je doen.

Bij de eerste moest ik mijn hobby uitbeelden. Ik zat achter de Bernina met mijn kniehef. Achteraf gezien had ik gewoon allemaal gekleurde blokjes op een plaat moeten plaatsen. šŸ˜‰  bij de tweede moest je met drie aangewezen steentjes iets bouwen en je mocht 12 steentjes toevoegen. Later kreeg je een kaartje met woorden waarbij je moest vertellen wat het beste bij jouw afbeelding paste. Bij mij werd het een kat lol. Op de derde foto moest ik uitbeelden wat mijn ergste denkbeeldige collega was. Helemaal onderaan zit ik mij een slag in de rondte te werken. En mijn collega blaast hoog van de toren met een zweep en een hoge hoed en een bokaal om alleen geld te vangen. De laatste was wat de training je had opgeleverd en die uitleg hou ik lekker voor mijzelf. Daarna kregen wij het certificaat uitgedeeld. 

Inmiddels ben ik met deel 2, Practitioner van de opleiding gestart en heb ik 6 februari examen.

En nu afwachten wat er verder met het werk gaat gebeuren.

Morgen eerst gezellig naar de bee.

Fijn weekend

2 thoughts on “Examenstress en een creatieve sessie

Geef een reactie

