Vingerhoedjes sparen

Dat ik een tik voor vingerhoedjes heb, was al bekend. Zowel voor sier als om te gebruiken. Vorige week op de beurs had Het QuiltersPalet vingerhoedjes mee. Ze lijken op de Roxanne, ze zijn lichter en iets goedkoper. Én dus te koop in Nederland. Tja die moest ik gewoon hebben. En hij zit super om de vinger.

   

   

En ik had bij Hobby-Time een quiltstempel van het vingerhoedje, klosje, acrylplaatje en stempelkussen gekocht. En nu heb ik er dus ook een andere verslaving bij.  Wat gaat het makkelijk dat stempelen.

 Ik had stroken stof gesneden, een paar millimeter hoger dan het vingerhoedje en in lauw water met de hand gespoeld. Maar goed dat ik dit heb gedaan, want enkele stroken zijn mooi gekrompen en nu precies passend. 

Natuurlijk maak ik de vingerhoedjes in roze. En heel lief van iedereen het aanbod voor lapjes, maar ik ben gelukkig in het rijke bezit van veel roze lapjes. Hier zijn jullie de stroken aan de lijn en het beginnetje van mijn vingerhoedjesquilt.

   

 

Deze quilt heeft geen haast en zal heel langzaam groeien.

Groetjes Creatieveling Elly

4 thoughts on “Vingerhoedjes sparen

  1. Ja,ja een verslaving die langzaam groeit…….😉. Als ik er naar kijk begint het al te kriebelen! Geniet ervan want het wordt vast prachtig.
    De “echte” vingerhoed ziet er geweldig uit, hoop m een keer in het echt te zien!
    Groetjes 10eke

Geef een reactie

