Patchwork & quiltdagen

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Patchwork & quiltdagen in Rijswijk geweest. Ik werd al vroeg door Merel en Riet opgehaald. 

Wat een gezellige beurs met een leuke sfeer. Heerlijke winkeltjes. Leuke, mooie, inspirerende en met een verhaal quilts. De beurs stond in het teken van Elly Prins, machine Quilting, die 15 jaar bestaat. Er hingen veel quilts die door haar waren gequilt.  

   

Hierboven 2 foto’s van een bijna lege gang. Het was al vijf uur en ze waren aan het opruimen. 

En wat is het toch leuk om al die bekenden, maar ook minder bekenden tegen te komen. Ik blijf het toch bijzonder vinden dat de mensen mij zo snel herkennen van Facebook. Zo leuk om elkaar dan in het echie te ontmoeten. Leuke gesprekken gehad.

En ook nog even over de creatieve beurs geweest. Meer omdat ik even wilde kijken bij de demonstratie van Lutterloh, patroontekensysteem voor kleding. 

Hieronder een selectie van de quilts.  

               

Hieronder staat Merel aan de Bernina longarm. En voor het eerst heb ik ook aan een longarm gewerkt. Dat smaakt naar meer.  

 

De buit valt mee. Lapjes heb ik eigenlijk gekocht om kleding te maken en een lapje voor een tas. Stempelset voor de vingerhoedjes quilt, ja, ik ben overstag. Maar ook een stempel voor klosjes. Een pracht van een vingerhoed, vergelijkbaar met de Roxanne, maar dan lichter.  Een nieuw soort fraycheck en wax zodat je draad niet gaat krullen.  

 

Ik heb genoten van deze dag, had het ook echt nodig. De volgende dag kon ik lekker rustig aan doen.  Ik ben al begonnen met de vingerhoedjes, maar dat laat ik een ander keer wel zien.

Groetjes Creatieveling Elly

3 thoughts on “Patchwork & quiltdagen

  1. Wat een diversiteit aan quilts toch, wat is dat toch enig in onze hobby. En die Longarm …… ooohhhh ….. was ik nog maar een stuk jonger, rijker en had ik dan ook nog maar veel ruimte. Het lijkt me geweldig om met zo’n ding te werken.

  2. Waar heb je die vingerhoed gekocht. Kan ik je nog kleine vingerhoedlapjes sturen, geef me je adres maar. Ben zelf ook bezig met een vingerhoedenquilt erg leuk om te doen. Wel een erg mooi blog van je hoor, volg je al geruime tijd. Wil me ook zulk een vingerhoed aanschaffen, alleen de Roxanne is zo duur vandaar deze vraag aan u. Dank u liesbeth manders

Geef een reactie

