Veldhoven

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik naar Veldhoven ben geweest naar de Quilttentoonstelling van de OECQ.
Birdblocks had weer een bus georganiseerd.
Bij aankomst eerst een kopje koffie gedronken. Daarna de tentoonstelling. Maar die heb ik onderbroken. Het was tegen lunchtijd en ik wilde de inloopworkshop doen: lintborduren. Wat is dat leuk om te doen.
Thuis het werkje verder afgemaakt.

IMG_0612.JPG
Ik gebruik zelf nooit een Frans knoopje maar het koloniaal knoopje. Makkelijker en bij mij mooier. Maar ik kan wel zeggen dat het lintborduren naar meer smaakt, zucht.
Daarna de tentoonstelling bekeken. Wat een prachtig en divers werk was er.

IMG_0636.JPG
Lapjes heb ik niet eens gekocht. Wel een sjabloon en garen. En een box om mijn aurifilgaren in op te bergen. Per vakje kunnen er 3 in en de box kan aan 2 kanten open. Eindelijk mijn kleurtjes mooi opgeborgen.
Het was weer gezellig met de winkeltjes. En ook weer mooie ontmoetingen, bekenden, maar ook minder bekenden. Eigenlijk kennen wij Quilters elkaar altijd wel, puur omdat we dezelfde passie delen. Je bent nooit alleen op zo’n tentoonstelling.

Helaas was dit voor mij de laatste keer. Volgend jaar vertrekt de beurs naar Maastricht. Leuk voor iedereen daar in de omgeving, maar voor mij te ver.
Ach er zijn genoeg andere opties. En een jaartje geen tentoonstelling zou ook niet zo erg zijn, kom ik ook niet in de verleiding.
Volgende keer mijn foto’s er toch maar wat kleiner opzetten.

IMG_0637.JPG

2 thoughts on “Veldhoven

  1. Wat leuk joh, dat lintborduren. Ik heb er even bij staan kijken, leuk effect geeft het en er was veel belangstelling voor. En een pracht van een doos heb je gescoord. Niks te groot hoor, lekker duidelijk, haha.

Geef een reactie

