Sluiting quiltwinkel

Afgelopen zaterdag was het de laatste bee, maar ook de laatste dag dat Quilthoek de Bricoleur open was. Het voelt een beetje onwerkelijk. Ik heb natuurlijk ook geen afscheid genomen daar de eigenaren buren van mijn ouders zijn. Ik begrijp waarom ze stoppen met de winkel, maar oh wat vind ik het jammer.
Toen Willy 9 jaar geleden de Quilthoek opende in de hobbywinkel van haar dochters, kwam ik in aanraking met het quilten. Een paar jaar later had het virus mij echt te pakken. Ik ging pas daar naar de bee toen ze verhuisd waren naar het Zonneplein. Ik zat daarvoor nog op de musical en de operette. Tja, ook toen kon ik niet alles tegelijk lol.

Natuurlijk heb ik stofjes ingeslagen. De stitcheries van Mijn Quiltersblessing is bijna klaar en ik had stofjes voor de sashings nodig. De stitcheries zijn blauw, dus ook de stof.
Ik heb prachtige achterkant stof gevonden voor de Mystery van Di Ford. En natuurlijk moesten er nog roze lapjes bij.

20140623-193619-70579230.jpg
En ook nog dit prachtige Japanse boek gescoord. Voor geen meter te lezen, maar dat is over het algemeen bij Japanse boeken niet nodig door de duidelijke plaatjes erbij.

20140623-193921-70761071.jpg

20140623-193920-70760219.jpg
Willy dank je wel dat je mij met deze prachtige hobby hebt laten kennismaken.

8 thoughts on “Sluiting quiltwinkel

  1. Erg jammer dat er weer een winkel dicht is… Ondanks dat, heb je toch nog mooie stofjes kunnen halen, en dat boek ziet er goed uit (je weet dat ik dol ben op Japanse boeken, deze ken ik niet, dus ik zal het onthouden)

  2. Wat jammer alweer een winkeltje minder. Waar ik woon (Noord-Limburg) zijn bijna geen quiltwinkeltjes en ook de wol winkels gaan zo langzaam aan allemaal sluiten. Het zal er wel ook een beetje aan liggen dat je alles zo makkelijk via internet kunt kopen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar het in de hand kunnen nemen van stofjes en wolletjes, op een foto zijn ook vaak de kleuren niet zoals ze in het echt zijn. Je hebt wel hele mooie stofjes gekocht en het boek is ook super.
    groetjes Hermie

  3. Het was altijd heel gezellig de quiltbee bij Wil.
    Mooie stofjes heb je weer gekocht.
    Is Japans leren misschien een idee,dan kun je je boek
    goed lezen! Joyce.

Geef een reactie

