Masterclass applicatie 2

Maandag vertrok ik naar Friesland. Ik ben heel luxe opgehaald door Roos en haar moeder Carolien. Dit keer hoefde ik niet met de trein.
Daar aangekomen zag ik een ooievaar. Snel ingecheckt en naar het landje gelopen om de ooievaar te bekijken. Voor mij is een ooievaar zeldzaam.

20140228-143419.jpg
Aangezien ze in het hotel aan het verbouwen zijn kreeg ik een luxere kamer met balkon.
Dit was het uitzicht.

20140228-143707.jpg Alleen heb ik daar weinig van kunnen genieten, veel te druk gehad.
De eerste avond was een kennismaking in de quiltwinkel. Was leuk om een aantal medecursisten van applicatie 1 weer te zien.
Op dinsdag, woensdag en donderdag hebben we weer intensief les van Ted gehad. Eerst een hele korte herhaling van applicatie 1. Heel veel technieken geleerd, die later in de mand met bloemen gebruikt kan worden. Ook veel over compositie geleerd.

20140228-153037.jpg. Zoals je ziet is het resultaat niet veel. Je ziet op de foto een bloemetje, een heel klein opgevuld bolletje dat muurvast zit, een pootje van het mandje en een heel dun steeltje.
Het was ook heel inspannend. Dat is het al voor iemand die gezond is, dus laat staan voor mij. Ik ben regelmatig ook goed duizelig geweest. Het was een juiste keus dat ik tijdens de les constant mijn halskraag om had.
De masterclass is super geregeld door Marja van het Quilterskabinet, Ted voor de cursus en je natje en je droogje door hotel en restaurant Princehof.
Ik werd weer heerlijk door Roos thuisgebracht. Toen we weggingen heb ik nog 4 ooievaars gezien.

Nu moet ik met al die technieken zelf mijn mandje met bloemen zien op te bouwen.
En wat ik ook zelf weer moet doen: kopje thee zetten, eten maken, bed opmaken.
Maar mijn katjes (en ik ook) zijn weer heel blij dat ik thuis ben.

En maandag over drie weken? Dan ga ik weer naar Eernewald, maar dan voor de masterclass handquilten.

En kijk eens wat een geweldige tas ik heb gescoord. De wieltjes zijn inklapbaar.

20140228-160600.jpg

Oh nu vergeet ik nog een belangrijk iets, ik heb mijn derde certificaat van de masterclass.

20140228-161446.jpg

3 thoughts on “Masterclass applicatie 2

  1. Geweldig om te horen dat je zo hebt genoten en zoveel geleerd! Geniet maar heerlijk na van alle indrukken! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
    Fijn weekend en groetjes 10eke

  2. Dat was een heftig weekje, maar je hebt wel weer heel veel geleerd en lekker genoten. Verheug je alvast maar op de volgende keer, de 3 weken zijn zo om.

Geef een reactie

