Regiodag Landsmeer

Het is alweer een week geleden dat de regiodag van het Quiltersgilde in Landsmeer was.
We moesten twee kleine kerstlapjes meenemen en bij binnenkomst inleveren voor de loterij.
De workshop was paperpiecing. We kregen hier een pakketje voor van het Gilde.
Genoeg kerststof voor een blokje. Als je het blokje af had, leverde je het in en kregen we een stuk L11 terug, zodat je thuis nog meer blokjes kon gaan maken.
De blokjes die ingeleverd werden, zijn gebruikt voor de loterij. Je kunt er echt hele leuke effecten mee krijgen. Helaas heb ik van mijn blokje geen foto gemaakt, maar ik heb ze thuis opnieuw gemaakt.
Het enkele blokje is op een avond gemaakt en de kleur is op de foto niet goed te zien. Als je vier blokjes aan elkaar legt, dan krijg je dat aparte effect. Die foto heb ik vandaag gemaakt.

20131117-123848.jpg

20131117-123859.jpg
De show and tell was heel bescheiden, weinig hadden hun quilts mee. Ik zelf ook niet, maar ja ik loop nog steeds met een kruk en zag dat nu ook niet zitten.
Daarna was er een loterij, waar de blokjes werden verloot. En de twee stapeltjes met kerstlapjes. Maar in de verloting zaten ook nog veel dingen van een erfenis. Het geld van de loterij ging naar de daklozen.
Veel hilariteit rondom de loterij. Diversen wonnen meerdere prijzen, waaronder ik. Ik was naar voren gegaan om mijn prijs op te halen, waarop een tafelgenoot riep dat ik beter kon blijven staan, want ik had nog een prijs gewonnen. Ik had twee maal gekozen voor rolletjes stof, solids. Een van die set rolletjes heb ik opgedeeld aan mijn tafelgenoten.
Daarna won ik nog een keer een prijs: kaarten van het Gilde, maar die heb ik zelf gehouden.
De Dekenkist uit Bergen stond er met de winkel, ze hadden leuke stofjes van Laurel Burch, die ik natuurlijk gescoord heb.

20131117-155409.jpg
Het was een gezellig dag, waarbij veel gelachen is.
De tweede workshop, stralende sterren, daar zijn we niet aan toe gekomen. Dus die hebben we mee naar huis genomen. Daar heb ik nog niets meegedaan, maar dat komt wel.

Echt weer een regiodag om op terug te kijken. Op naar de volgende op 5 april 2014. Hopelijk is de zaal dan weer vol, want er waren er nu aardig wat niet. Mijn idee is dat het nog steeds met de mislukte veiling van vorig jaar te maken heeft, maar dat blijft gissen.

3 thoughts on “Regiodag Landsmeer

Geef een reactie

