OEQC in Veldhoven

Gisteren naar de Quilttentoonstelling in Veldhoven geweest.
We gingen met de bus die georganiseerd was door Birdblocks.
Het was nog even een twijfelgeval of ik wel mee kon gaan. Ik moest zo nodig toen ik donderdag van mijn werk kwam een heldendaad verrichten. Er lag een tak van 2 meter op de weg door de storm, die een gevaarlijke situatie kon veroorzaken. Dus ik oven de berm er heen en de tak verwijderd, maar toen draaide ik mij om voor de rest van de takken en ik ging zo door mijn enkel heen en lag languit op het asfalt. Gevolg: dikke enkel en knie, geforceerde spieren in mijn andere been. Nek en handen die niet goed voelden.

Kortom ik ben toch gegaan, wel met een kruk.
En wat heb ik genoten.
De enigste foto die ik heb gemaakt is bij aankomst vanuit de bus over de oprijlaan.

20131021-145945.jpg
Verdere foto’s ging niet daar ik ook met de kruk liep.

Ik was eerst bij Jeannet Hazelbag langs gegaan, lekker zitten kletsen. Meteen met Jeannet samen een Japans kattenstofje gekocht. Die hadden wij bij Gert op zijn Facebook gezien.
Daarna koffie gedronken. En toen als eerste de workshop bij Aurifil gedaan: omgaan met verschillende garens. Daar heeft Simone mij heel sneakie op de foto gezet. Ik kreeg ze gisteravond via Facebook toegestuurd. Ik zit daar met Francoise Maarse die de workshop gaf. Ik heb echt niet gemerkt dat zij die foto’s maakte.

20131021-151110.jpg

20131021-151120.jpg
Bij Aurifil garen uitgezocht voor mijn Mako 50 collectie. Helaas heeft Aurifil de nummers weer omgegooid dus het was een hele uitzoekerij. Ik heb er maar een paar meegenomen, het was te pijnlijk om nog langer te zoeken.
Wel 3 grote konen meegenomen die maar €2 per stuk waren, mooi voor borduurwerk. En 2 vingerhoedjes van Sajou.

Op zoek gegaan naar de winkeltjes en veel bekenden tegengekomen, maar ook Quilters die ik alleen van het blog of van Facebook ken, mooie ontmoetingen.

Nu ook de grote apliquick schaar meegenomen, die had het QuiltersPalet net binnen en ook Evy’s eigen applicatienaaldjes, een primeur. De naaldjes van Sue Daley zijn te duur geworden om te verschepen, vandaar dat Evy deze oplossing heeft bedacht.
De omringende quilts op mijn gemak bekeken. En ook nog bij de demonstratie Sahiko gekeken. De dame en heer waren in de traditionele Japanse kleding gekleed.

In de middag, ver na lunchtijd, eindelijk gaan lunchen. Ik zat alleen aan een tafeltje, heerlijk rustig, maar in een mum van tijd zat die vol en werden er stoelen bijgeschoven.

Daarna nog even naar de stand van Berthi Smith-Sanders geweest, waar haar man uitgebreid vertelde over het mangelen en de mandeldoeken. Aangezien ik de boeken wilde hebben, belde hij zijn vrouw bij de quilts vandaan, zodat zij de boeken: merk- en stoplappen en mangelen en mangeldoeken kon signeren.
Toen had ik nog maar weinig tijd voor de zaal met de quilts. Die heb ik vogelvlucht gezien. Gelukkig heb ik de catalogus gekocht. Er waren best veel applicatie quilts, die toch mijn voorkeur hebben.
En hier mijn buit. De beschermengel was voor het goede doel: Inloophuis de Eik voor mensen met kanker en hun naasten. En natuurlijk weer een speld er bij.

20131021-153335.jpg
In Vijfhuizen had ik een lamp bij Marrie’s atelier gekocht, maar die was stuk gegaan, nu kreeg ik een nieuwe mee (de laatste die ze hadden) en de oude moet ik van de week opsturen. Is dit service of niet?

Op de terugreis in de bus kregen we een lapje van Merel cadeau.

Na afloop zouden Merel en ik nog naar de Japanner gaan, maar die was dicht. Het zag er naar uit dat deze ook niet meer open zou gaan. Dus zijn we maar naar de Mac gegaan, wat een contrast, maar moet kunnen.
Voor mijn lijf was het niet goed, maar ik heb geen moment spijt gehad. Wat heb ik genoten van de beurs en van al die leuke, warme, enthousiaste en humorvolle contacten.

5 thoughts on “OEQC in Veldhoven

  1. Hallo Elly,gezellig was het zondag!
    Ook ik heb genoten,wat een mooie dag!
    Veel mooie quilts gezien,en veeeel lapjes gekocht.
    Het beste met je enkel. Groetjes Joyce.

Geef een reactie

