Borduurmachine

Vijf jaar geleden, toen ik 25 jaar in dienst was, heb ik van mijn gratificatie de Bernina 440 gekocht en daarna van de eindejaarsuitkering, de bijbehorende borduurmodule.
Maar oh wat heb ik spijt gehad van de borduurmodule. Ik heb hem ook maar heel weinig gebruikt.
Het werkt zo omslachtig! Je bent verplicht de computer of laptop er aan te koppelen. Je mag geen firewall of virusscanner aan hebben. Dus dat ding heb ik aan de kant gegooid. Maar ik wilde nog steeds graag met de machine kunnen borduren.

Op de tentoonstelling van Quilthoek de Bricoleur, in het Zonnehuis, twee weken geleden, stond ook Wildschut naaimachines. Daarmee heb ik staan praten over dat ik baalde van de borduurmodule. Hij nam zaterdag folders mee en ’s middags had ik een besluit genomen. Ik ging voor de Janome 350e standaloneborduurmachine.

Na wat heen en weer gemaild te hebben en vandaag was het zover. Vanmiddag de machine opgehaald.
Ik kreeg een instructieles. Ik heb zelf dus niets gedaan, maar dit was het resultaat.

20130913-184951.jpg
Vanmiddag thuis aan de gang gegaan. Bij zo een instructie ziet het er heel makkelijk uit, tot op het moment dat je het zelf gaat doen.

20130913-185153.jpg
Ik moet nog even goed met de spanning spelen.
En dit is mijn eerste resultaat.

20130913-185300.jpg
Ik heb vanmiddag ook gelijk mijn Bernina voor onderhoud gebracht en die wordt morgen na 17.00 uur terug gebracht. Wat een service!

Morgen heerlijk de dag voor mij zelf. Jullie snappen wel waar ik mee bezig ben.

Fijn weekend
Lieve groetjes
Elly

12 thoughts on “Borduurmachine

  1. Ik zou bijna jaloers worden……mijn machines staan al ingepakt maar dit is zo leuk om te doen. Veel plezier he….enne ken je de balarad kattenpatronen??? Zo nee….stuur ik je ze na de verhuizing direct op
    Veel liefs van ons allemaal

  2. Wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt en een standalone borduurmachine hebt gekocht. Machines moeten wel goed werken vind ik. Mooi is je borduurtje geworden. Groetjes Wilma

  3. Fijn dat je zo tevreden bent over je nieuwe machine. Ik heb de Bernina met module en aangezien alles toch bij elkaar staat geen problemen. Ik hoef ook de virusscanner niet uit te zetten. Ik ben heel tevreden over de Bernina.

  4. Gefeleiciteerd met je aankoop Elly!! Gaat je vast prima bevallen. Ik heb ‘m ook en al doe ik er niet zo veel meer mee, weg gaat tie niet!! Dus mocht je vragen hebben (patroontjes zoeken), kom maar op.

    Groetjes, Mariëtte

Geef een reactie

