Fout gequilt

Ik heb in het begin van mijn quiltcarriere meegedaan aan het 12 maanden project van Magdaleentje. Althans in de periode dat ik het quilten echt doorzette en dat was begin 2009.
In het najaar van 2008 had ik mijn Bernina gekocht. Dat weet ik zo precies omdat ik het gekocht had van mijn gratificatie dat ik 25 jaar in dienst was en dit werkend ben ik 30 jaar in dienst.

Een van de eerste projecten was een paneeltje. Alleen het quilten ging een beetje mis. Ik wist toen nog niet dat de boventransport zo handig was, dus ik had met de gewone stand gedaan met alle gevolgen van dien. Het trekt aan alle kanten en aan de achterkant soms de stof dubbel genomen.

Ik was op zoek naar mijn boutiskussentje, want die wil ik morgen meenemen naar de tentoonstelling. En toen kwam ik het project van Magdaleentje tegen.
Ik had er ineens genoeg van en heb vanavond al het quiltwerk uitgehaald. Ik weet nog niet of ik de binding er ook af moet halen, maar dat zie ik daarna wel.

20130829-230428.jpg

O ja en het kussentje heb ik gevonden.

Morgen en overmorgen zit ik in het Zonnehuis om origami/atarashii te demonstreren. Misschien kunnen jullie ook komen, zou gezellig zijn.

20130829-230643.jpg

One thought on “Fout gequilt

Geef een reactie

