Workshop apliquick

Vandaag een workshop Apliquick bij het QuiltersPalet gevolgd.
Die handige hebbedingetjes had ik al aangeschaft, maar het is toch wel handig om een workshop te volgen die uitleg geeft hoe je met die handige apparaatjes om moet gaan en er ook nog tips bij geeft.
Tijdens de workshop heb ik helemaal geen foto’s gemaakt. Maar ik ben in ieder geval zover gekomen:

20130725-204116.jpg
Het voetje zit aan de rok vastgeplakt, voor de rest zit alles nog gelijmd.

Ga ik nu die stokjes altijd gebruiken bij appliqueren? Nee, ik ga mijn eigen methode ontwikkelen, waarbij deze stokjes een aanvulling zullen zijn.
Overigens is het pincet en het schaartje ook zonder die stokjes super handig.

20130725-204509.jpg

Ik heb ook rolletjes aurifil gekocht. Ik heb inmiddels behoorlijk wat kleuren dus ik had keurig een overzicht van nummers gemaakt die ik nog niet heb. Maar er zit helemaal geen logica in de nummering, en toen kreeg ik van Petra een prachtige kleurenkaart van Aurifil daar kan ik nu op aankruisen welke ik heb.

Wil je ook een workshop Apliquick volgen? Evy heeft weer nieuwe data geprikt. Maar ze heeft ook diverse eigenaren van de quiltshops een workshop gegeven en je ziet rondom dat steeds meer winkels ook deze attributen in hun assortiment hebben en ook de workshop geven.

2 thoughts on “Workshop apliquick

  1. Nou kwam ik vanmiddag even binnendroppen en heb je niet gezien. Stond ook zonder te betalen voor de deur om mijn tas op te halen die ik gisteren was vergeten. Zonder workshop ga je denk ik de apliquick verkeerd gebruiken.

Geef een reactie

