Weversmarkt

De weversmarkt is maar een keer per jaar in Hoorn. Vorig jaar had ik zulke enthousiaste berichten gelezen (ik kon toen niet daar ik moest werken) dat ik er dit jaar absoluut heen wilde.
Dus al ver van te voren vrij gepland in mijn werkagenda, zodat ik hier heen kon.
Natuurlijk op Facebook gecommuniceerd, waardoor Ciska (geen blog) het idee kreeg om er ook heen te gaan samen met haar dochter Mirella. En zij hebben mij vanochtend opgehaald om naar Hoorn te gaan.

Het was de hele dag reuze gezellig, veel gezien, veel gekletst en heel wat afgelachen.
Er stonden 150 kramen en het aanbod was heel divers: weven; spinnen; wol; quilt; breien; haken; vilten; zijden bewerken; stof verven; manden vlechten.
En eindelijk Jelly van de Quiltkoffer ontmoet.

Hier een kleine impressie:

20130717-200903.jpg

20130717-200928.jpg

20130717-200944.jpg

20130717-201002.jpg
Dit is echt voor herhaling vatbaar.
De tijd vloog voorbij, maar dat is meestal als je het gezellig hebt. Diverse keren Annelies en Wil tegengekomen.
Op het laatst wilde ik nog naar Lieselotje en Ciska ging naar haar vriendin. Eerst nog even wezen eten en drinken met Annelies en toen op zoek naar Lieselotje. Was wel even zoeken, maar heb het wel gevonden, dus nog even met Tonny staan praten.

ik wilde nog even richting het water, maar dat trok ik niet meer.

Daarna op naar de trein en de bus, ik was even over vijf uur thuis. Doodmoe en totalloss. Eerst de katten maar eten gegeven en toen plat gegaan. Daarna pas aan mijn eigen gedacht. En nu voel ik mijn benen haast niet. Dit blogje zit ik ook heerlijk op mijn balkon te schrijven.
En verder heerlijk na te genieten van de dag.

Morgen nog een dagje werken en dan heerlijk een week vrij, niets moet alles mag.
Eerste blog van Reiko afmaken, het eerste deel van de BOM van Esther, de ronde bargello afmaken. Uh El, doe even rustig aan hihi.

groetjes Elly

4 thoughts on “Weversmarkt

  1. klinkt als een superdag. jammer da thet niet wat dichter in mijn buurt was, had het leuk gevonden om ook te gaan. lekker hoor, nog een dagje werken en dan een week vrij. geniet er lekker van.

  2. Was zeker een leuke dag. Je hebt het nog lang uit gehouden. Gelukkig alleen nog vandaag werken dan een week vrij. Volgend jaar zeker weer. Mirella vond het ook erg gezellig. Geniet van je vrije dagen, en rust lekker uit.
    Groetjes,
    Ciska

Geef een reactie

