Zes jaar geleden

overleed mijn oudste zus. Het blijft een zware dag.

Toen bij haar de diagnose ALS werd geconstateerd, had ik nog nooit van deze ziekte gehoord.
Hieronder even van een website geplukt.
ALS staat voor Amyotrofe Lateraal Sclerose
Amyotrofie betekent “verlies van het spierweefsel” (myo=spier). Lateraal sclerose betekent “verharding door littekenweefsel van de zijstrengen, waarin de piramidebanen afdalen.

Gelukkig wordt er tegenwoordig veel meer aandacht aan besteed.

Mijn zus was ook creatief. Veel borduurpakketten heeft ze gemaakt, maar ook veel kleding voor haar twee meiden. Ze was al ziek toen ik in aanraking met het quilten kwam. Ze heeft alleen mijn bargello en mijn boutis slabbetje en boutis trouwkussentje gezien.
En wat had ik de rest graag met haar willen delen.
Eigenlijk doet zij het ook wel, haar foto staat naast mijn naaimachine en als op de bank zit dan kijk ik ook op de foto. Op de bank ben ik altijd met handwerk bezig. Dus zij is toch een beetje dicht bij mij.
Zij was ook heel muzikaal. Als kind speelde zij al gitaar. Die gitaar hangt in mijn kamertje. Ik kan helaas geen gitaar spelen.

Voor mijn ouders vind ik het nog steeds het ergste, het is tegen de natuur in dat je als ouder zijnde je kind weg moet brengen.
Zus je wordt gemist door velen.

20130619-194834.jpg

4 thoughts on “Zes jaar geleden

  1. Mijn moeder is al 26 jaar geleden aan deze ellendige ziekte overleden en ook dat doet nog steeds pijn. Veel sterkte Elly.
    Tonny (quiltvriendin van Anita S.)

Geef een reactie

