Achtergrond

Zaterdag naar de quiltwinkel geweest. De ronde bargello en met de kleurenwaaier in de aanslag.
Volgens de splitcomplementary in de waaier moet ik voor appeltjesgroen kiezen.
Maar groen is mijn kleur niet.

Dus verschillende stoffen eronder gelegd en uitzoeken maar.
Te geel

20130609-202849.jpg de kleurverloop kwam wel mooi uit, maar het was het toch niet.

20130609-202927.jpg

En dit werd me toch echt te groen, mijn oog zou altijd naar het groen trekken.

20130609-203153.jpg

uiteindelijk is het deze geworden. Het donkere paars zit ook al in een van de banen. Ik was eerst bang dat de draaiing hierdoor niet door zou lopen, maar dat is niet zo.

20130609-203424.jpg
Vandaag heb ik er niets meer aan gedaan. Eerst visite gehad en daarna er geen zin meer in gehad.
Ik moet ook eerst bepalen hoe groot ik de achtergrond wil hebben. Hopelijk lukt het van de week nog.

groetjes Creatieveling Elly

7 thoughts on “Achtergrond

  1. Geweldige kleur heb je gekozen. Vraag mij eigenlijk af hoe je tot die ronde cirkel bent gekomen, heb diverse keren alle foto’s bestudeert die je hebt geplaatst over de ronde bargello, maar ben er nog steeds niet uit.
    Succes met het afwerken

  2. Hoi Elly,
    De waaier is een hulpmiddel, geen dwingend gegeven. I.p.v. dat ontzettend schelle appeltjesgroen had je natuurlijk ook richting de olijfgroene of een meer grijzige groen kunnen gaan. Persoonlijk is mijn mening dat de achtergrond zich op de achtergrond moet houden en van daaruit ga je toch altijd de meer donkere en vergrijsde kant op.

Geef een reactie

