Rustig aan

Gisteravond heeft de fibromyalgie genadeloos toegeslagen.
Ik kwam van mijn werk thuis met veel pijn, van mijn kruin tot aan mijn teen, echt elke vezel in mijn lijf en door de ontstekingen kwam de koorts er ook nog bij.

Echt veel te veel over mijn grens gegaan. Ik ben wel op vakantie geweest, maar het was heel intensief en ook nog eens niet kunnen slapen. Zodra ik thuis kwam meteen verder aan de quilt voor mijn ouders en de andere voorbereidingen voor hun feest. Normaal neem ik vrij na zo een feestdag. Dat heb ik niet gedaan omdat het druk op het werk is, tja en dan krijg ik de genadeslag.

Zo erg heb ik het in jaren niet gehad. Als je fibromyalgie hebt, moet je altijd voor balans zorgen. Een feestje, beurs of tentoonstellingbezoek, ergens op visite, ik moet alles inplannen, de volgende dag heb ik dan een rustdag nodig.

Jaren geleden heb ik de musical vereniging op moet zeggen, het jaar er op de operette vereniging.
’s Avonds weg en de volgende dag werken, ging gewoon niet meer samen, laat staan de uitvoeringen, dat duurde nog langer om bij te komen.
Naar personeelsfeestjes ga ik ook niet, ik moet de volgende dag vrij nemen en mijn vrije dagen zijn voor mij kostbaar. Dat zijn nu eenmaal de keuzes die ik moet maken.

Ik weet dat ik veel mankeer, maar ik weiger om mij ziek te melden voor de fibromyalgie of artrose (of het moet echt niet meer kunnen). Maar zolang ik het in balans kan houden is het te doen. En de uitschieter van de afgelopen periode? Tja, ik moet het bezuren, maar het is mij meer dan waard geweest. Het feest voor mijn ouders is precies gelopen zoals zij wilden. De quilt daar raken ze niet over uitgepraat. En dan ook nog eens alle reacties die ik heb mogen ontvangen op Facebook en mijn blog, echt super *U*. Dat streelt mijn ego.

Alleen vandaag nog werken, gelukkig geen vergaderingen en weinig reistijd. En dan heerlijk vier dagen vrij en echt relaxed doen. Niks moet!

4 thoughts on “Rustig aan

  1. Wat naar dat je nu uitgeteld bent,maar wel te begrijpen,jij doet zo veel tegelijk,
    geniet maar van je vrije dagen,een goed boek is ook leuk! Joyce.

  2. Die 4 vrije dagen komen dan wel heel erg van pas. Dus rustig aan hoor, alleen nagenieten van het feest van je ouders en al het leuks dat daar bij was! Beterschap hoor!

Geef een reactie

