Briljant

Vandaag is het 65 jaar geleden dat mijn ouders zijn getrouwd.

Anderhalve maand geleden bedacht de eigenaar van dit blok om nog even iets te maken. Ik heb er nog zelfs even aan gedacht om zelf te ontwerpen, maar dat was toch echt te kort dag.
Welke idioot gaat ook in zo een korte tijd nog een quilt maken, met een fulltime job, 2 workshops en een masterclass in het verschiet.
Ik had nog een patroon van Be colourfull liggen, Blooming tale en besloot die te maken.

Stof besteld en aan de slag. Natuurlijk met veel achteruitnaaien. Toen ook nog de stress omdat ik stof te kort kwam. Een winkel gevonden en toen kwam de bestelling maar niet binnen, mailen hoe het met de bestelling staat en maar geen antwoord krijgen. En ineens kwam het binnen.

Echt alle tegenslag gehad die je maar kunt bedenken, draad die breekt, naald die breekt, spoel op, instellingen niet terugzetten waardoor grote lussen, voetje niet vinden. En natuurlijk mijn grote hulp mijnheer Bob die op de meest onmogelijk momenten in de weg gaat zitten, zoals het moment dat ik de binding aan het tegennaaien was.

20130505-220304.jpg

Hij ligt vrijwel nooit op schoot.

Maar gisteravond om half een is het gelukt. De quilt is af. De quilt heet Briljant, om twee redenen. Briljant staat voor 65 jaar, maar ook dat ik het briljant vind om een best bewerkelijke quilt, in zo een korte, beperkte tijd te kunnen maken. De quilt is 1.20×1.20 m.

Her is het resultaat:

20130505-220705.jpg

En mijn ouders? Die hebben vandaag een geweldige dag gehad met de familie en zijn super verwend en natuurlijk heel blij met de quilt.

14 thoughts on “Briljant

  1. Wow, hoe krijg je het voor elkaar, in zo korte tijd??? Super zeg, wat een prachtige patronen zijn het toch altijd van Be Colourfull. Mooi werk zeg, en gefeliciteerd met het jubileum van je ouders (terwijl wij net terug komen van een jubileum van mijn vader: hij is vandaag 75 geworden 😉 )

  2. “BRILJANT”, in één woord.
    Fantastisch wat een resultaat, om, in zo een korte tijd, deze prachtige quilt te maken.
    En dat je daar dan samen met je ouders van kunt genieten.
    Mijn felicitaties voor iedereen.

  3. Gefeliciteerd joh! Dat is écht briljant, 65 jaar! En je verhaal over het wel en wee met deze quilt lijkt wel een beetje op het wel en wee in het leven. Zullen je ouders ook wel ervaren hebben. Briljante naam voor dit quiltje. Petje af hoor!

  4. Leuk dat je “blog van de week” bent!
    Wat een prachtige quilt in zo’n korte tijd! Alle bewondering!
    En nog van harte gefeliciteerd met je ouders! Die van mij zitten nu op 68 jaar en genieten nog van elke dag! En… van de sprei die ik voor hen gemaakt heb. Maar niet in zo’n korte tijd als jij hoor! Ik heb er 3 mnd over gedaan, maar toen was hij dan ook 250 x 270 cm….
    Groetjes van Trudy

  5. van harte gefeliciteerd met de mijlpaal van je ouders. Fijn dat jullie dat nog kunnen vieren. Wat een prachtige quilt heb je gemaakt en dat in zo’n korte tijd en zoveel andere agendapunten. Knap!

Geef een reactie

