Dorpje bouwen

Vandaag had ik de workshop Dorpje bouwen bij de Bricoleur.

De workshop is in twee delen, vandaag het voorbereidende werk. Het bouwen krijg je als huiswerk mee en over twee weken nemen we de naaimachine mee om alles wat in de steigers staat te verankeren.

Gisteren had ik alleen pech. Ik moest de lapjes voorzien van vliesofix. Ik alles ijverig knippen en strijken, zie ik dat het loslaat, blijkt de vliesofix verdroogd te zijn. Gelukkig had ik nog steam to seam liggen. Helaas wel een stuk duurder.

Vandaag gingen we dus het voorbereidende werk doen. Iedereen het papier van het vliesofix er afhalen voordat er verder in de vierkanten lapjes gesneden zou worden en helaas dat ging bij mij niet. Ooh wat snij ik mezelf in de vingers. Want dit kan niet bij steam to seam, dat plakt gelijk al licht. Dus ik mag straks alle stukjes een voor een er van af peuteren. Jippie. En al die kleine stukjes mag ik dus thuis gaan bouwen. Zien jullie het al voor je met mijnheer Bob in de buurt, op het moment dat ik daar mee aan de gang ga, dan gaat hij absoluut erboven opzitten of nog erger, er heerlijk op liggen draaien. Alle stukjes zijn in ieder geval geknipt. Nog niet de daken, want de afwerking doe je als laatste voor de verankering.
En dit zijn alle bouwstenen:

 

Ik ga maar eerst nog een paar plaatjes op het internet afstruinen en dan laat ik mijn creatieve brein los ha ha.

Wordt vervolgd……..

 

groetjes Elly

6 thoughts on “Dorpje bouwen

  1. Balen dat je nu extra werk hebt door het uitdrogen van de vliesofix. Hopelijk weerhoudt je dit er niet van om lekker verder te werken, ik ben erg benieuwd wat je gaat maken.

  2. Dat was pech zeg, met dat vliesofix. Allemaal extra werk en straks zit meneer Bob helemaal onder geplakt. Toch denk ik dat dat creatieve brein iets leuks gaat bedenken. Ik ben benieuwd!

Geef een reactie

