Veldhoven 2012 vervolg

 

Op de beurs was Ester Miller van Millers Quilting, zij is bekend om haar Amish handquilten. Ik heb bij haar zitten “quilten” met een kopspeld, om de porseleinen vingerhoed (paddestoel) uit te proberen.  Met de aunt Becky kan ik niet overweg maar dit werkt perfect. De vingerhoed heb ik dus ook meteen gekocht. En een vingerhoed van zilver, de Roxanne thimble, sterling silver,  die helemaal naar je vinger gaat vormen. Mevrouw Miller is heel aardig, neemt ook echt de tijd om het voor te doen en het jou te leren.
Ze meet ook precies de vingerhoed aan. Rechts van haar staat een bord met alle maten van de porseleinen vingerhoed, zodat je een goed passend vingerhoed meekrijgt. Het voelt heel goed. De porseleinen wordt overigens een needleglider genoemd.
Toen ik haar bedankte en weg ging kreeg ik wel de boodschap van haar mee dat ze volgend jaar een resultaat van mij wil zien. Oeps LOL

En dit is mijn buit:
Een patroon voor een naaitasje. Garen (aan het begin kon je een bal in de korf werpen en kon je een prijs winnen, natuurlijk gooi ik hem een kilometer er naast, dus kreeg ik een troostprijs, korting op garen). Eindelijk mijn roze snijmes, niet helemaal roze, dus het is even behelpen. Rechtsboven zat in een verrassingszak die ik elk jaar koop. Maar dit jaar vind ik het tereurstellend, dus is het het laatste jaar dat ik het heb gekocht. Op het blauwe zakje zie je de twee vingerhoeden. Het houten klosjes ga ik bekleden, hoe weet ik nog niet, maar er komt in ieder geval een schaartje in te staan.

En dit heb ik gekregen. In de bus kregen we allemaal van Merel een lapje.
Op de beurs was ik bij de Meeuw en had ik het over dat het aandraaien van de knoppen van de quiltstandaard soms zwaar kon gaan en kreeg ik dit handige hulpmiddeltje, het is inderdaad niet belastend voor de hand.
En op de terugweg had Merel nog een loterij georganiseerd en won ik deze slash cutter.

Resultaat van de dag: doodmoe maar voldaan en een portemonee lichter.

7 thoughts on “Veldhoven 2012 vervolg

  1. Wat heb je mooie aankopen gedaan en als mw. Miller er volgend jaar weer is wil ik daar zeker ook heen gaan om te kijken hoe te quilten.

  2. Mooie buit Elly. Ik heb nog bij die mevrouw staan kijken en dacht zal ik er een meenemen maar wist niet dat ze zo speciaal waren. Jammer iets voor volgend jaar. Ik begin maar vast aan een lijstje 🙂
    Groetjes Anita

  3. Oh Elly, wat een grappige vingerhoed. Die heb ik nog nooit gezien. Die is dus voor onder je quilt. Ik werk wel met die Aunt Becky en ben er helemaal aan gewend, maar dit lijkt me ook heel handig.
    Wat leuk dat je een compliment over je applicatie steekjes kreeg! Dat is een opsteker zeg. Groetjes van mij.

  4. Ik heb de vingerhoeden van Ester wel zien staan, alleen zat zij toe niet te demonstreren. Ik ben benieuwd naar je ervaringen in de toekomst, wellicht staat zij dan volgend jaar weer in Veldhoven en kan ik eens uitgebreider kijken. Geniet lekker van je mooie aanwinsten, en ik vond het erg gezellig je weer gesproken te hebben.

  5. Ik zie het al, je hebt een leuke dag gehad. En eindelijk een rose rolmes….. Volgend jaar hoop ik ook te gaan., dit jaar was het niet te plannen. Ik merk bij vershcillende blogs al wel dat ik het nodige gemist heb.

    En nu maar gauw aan het quilten met je nieuwe vingerhoed. Ben heel benieuwd hoe het je bevalt.

Geef een reactie

