Pins / speldjes

Van de quiltkletserslijst (een Yahoogroep) waar ik lid van ben, kun je een speldje bestellen. Er werd een oproep gedaan om zondag In Veldhoven bij de tentoonstelling het speldje op te doen, zodat je elkaar kunt herkennen. De meeste ken ik ook alleen maar “digitaal”. Maar dan moest ik dat speldje natuurlijk wel eerst aanschaffen.

Dus hier is dan het speldje
Het speldje is ontworpen door Pat. De driehoekjes in het ontwerp verwijzen naar de quilters die uit alle richtingen bij elkaar komen. Pat is helaas overleden voordat ik bij de kletsers kwam.

Natuurlijk heb ik meerdere speldjes, want na zondag komt dit speldje ook op mijn mapje voor handwerkspullen. De spelden die je hierop ziet zijn van het Quiltersgilde en dat de gilde 25 jaar bestond. En van de Irish Patchwork Society. Deze heb ik vorig jaar of het jaar daarvoor gekocht in Veldhoven.

En wat vinden jullie van de spelden die op het beertje zitten. Het beertje heb ik al vanaf de kleuterschool. De linker speld is een speld die ik in de zorg kreeg voor de opleiding verzorgingsassistente, het speldje beeld de bezig bij uit.
Het rechterspeldje is van de bejaardenverzorging. Deze speldjes zijn 29 en ongeveer 25 jaar geleden. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of ze nu nog een speldje krijgen in de zorg. Ik zie ze er en in ieder geval nooit mee. Toch maar eens vragen als ik weer op locatie ben.
Dan heb ik twee maal de EHBO gedaan. De eerste tijdens de verzorgingsassistente opleiding en de tweede een paar jaar erna. Het speldje van de NAMS (Nederlandse Academie van de Medisch Secretaresse is ongeveer 22 jaar oud.

En het onderste zilveren speldje kreeg ik vorige maand van de vakbond daar ik 25 jaar lid ben van de AbvaKabo.

Dus wie weet hoeveel speldjes erbij komen.

 

 

Geef een reactie

