Bernina

Gisteren met mijn Bernientje naar de naaimachine handel geweest voor een onderhoudsbeurt. Voor het eerst heb ik mijn trolley gebruikt die ik vorig jaar bij de circusdagen van V&D had gekocht. Wat een ideaal ding. Het rijdt gewoon licht. Alleen een nadeel, ik moest met de bus en ook nog overstappen en dan is de naaimachine wel erg zwaar. Dus ik heb nu behoorlijk veel last van mijn armen. Dus vandaag maar een beetje rustig aan doen.

Bij de naaimachinehandel Schipper stonden ook twee oude naaimachines. De eerste is 55 jaar oud, hoe oud de tweede is weet ik niet, ben ik vergeten te vragen.

Het doosje dat erbij staat is een jaaritem. Bernina denkt er over om dit weer opnieuw uit te gaan geven.

In de tussentijd dat mijn naaimachine voor onderhoud was ben ik gaan shoppen in Zaandam. Jeetje wat was het druk, je kon merken dat het goed winkelweer was. Op de markt heb ik alleen Willemientje oftewel tante Betjes gekocht. Ze zijn voor mij ideaal. Niet alle draden en naalden kunnen gebruikt worden bij de Clover draaddoorhaler. En als een Willemientje stuk gaat, dan denk je gewoon pech, ik pak wel weer een ander.

En mijn eigen vertrouwde Bernientje staat weer op haar plek.

Misschien dat ik vanmiddag nog even ga meanderen op een Dolly Quilt.

4 thoughts on “Bernina

  1. Lekker dat je Bernina weer helemaal fris en fruitig is nu. Dit oudjes zien er super uit. Als we meer ruimte zouden hebben, zou ik wel een verzameling oude machines aan willen leggen, maar dat zit er op dit moment even niet in.

  2. Ik probeer het ook maar weer eens, een reactie achter te laten. Zo vaak lukt dat niet, jammer.
    Die Bernina’s zijn kei-goed hè?! Ik gebruik er ook een, die van mijn dochter. We hebben indertijd geruild!! Zij naait haast nooit meer.
    Wat zijn je variahexjes op de achtergrond leuk!! Groetjes van mij.

Geef een reactie

