Lentequiltje

Van de week heb ik dit lente quiltje gemaakt. Het was een maand opdracht van de 12 maandenproject van Magdaleentje. Niet alle projecten heb ik gemaakt, en zo af en toe zie ik er toch eentje tussendoor te maken.

 

Het is met de paperpiecing techniek gedaan. En ik heb veel gehad aan de tips van Maaike Bakker. Op de beurs in Vijfhuizen heeft ze me laten zien hoe ze de liniaal hiervoor gebruikt, ook op haar website atelier Maaike Bakker  is dit goed te zien.

De papiertjes erachter moet ik nog wel verwijderen. Mooi een klusje om ’s avonds bij de tv te doen.

 

Net drie kleine quiltjes voorbereid om te quilten. Ik heb het buiten met de lijmspray gedaan. Een plaat op mijn tuinbank gelegd op het balkon en de stof met schilderstape vastgemaakt. Maar het ging best nog moeilijk doordat er veel wind stond. Volgende keer denk ik dat ik toch weer de microstitch gebruik. Kijken hoe ver ik het weekend kom, want maandag is mijn weekje vrij alweer voorbij.

3 thoughts on “Lentequiltje

Geef een reactie

