Computerperikelen.

Ik heb even niet kunnen bloggen daar mijn computer was gecrasht. Bovendien had ik het druk op mijn werk.

Dus ik kon via de iPad wel een nieuw bericht plaatsen op mijn blog plaatsen, maar dan zonder foto’s (uiteindelijk is dit ook een bericht zonder foto’s geworden, maar goed). Inmiddels is mijn computer terug en de meeste bestanden en programma’s staan er inmiddels weer op. Mijn bestanden konden gelukkig worden gered. Bovendien heb ik altijd een extra hard schijf en elke avond draait een backup.

 

Maar dan moet je daarna weer je programma’s erop zetten, wat een hels karwei. Ik ben ook nog eens van Vista overgestapt naar Windows 7.

 

Een voorbeeld is dat ik nu mijn Dymo printer niet kan gebruiken, deze draait niet onder Windows7. Dus ik heb wel een update aangevraagd bij Dymo, maar helaas nog niets vernomen.

 

Ook leuk: de Electric Quilt 6 en upgrade 7. De 7 had ik nog niet geinstalleerd, maar de 6 moest ik eerst nu wel opnieuw installeren. En dan mag je een Lincense ID intypen met wachtwoord. Daarna 7 upgrade installeren, weer een Lincense ID intypen met wachtwoord, daarna wederom vanaf 6 weer intypen. Daarna met opstarten mag je het nogmaals intypen en daarna met activiteren nog een keer. En voor je het weet ben je een paar uurtjes verder.

 

Heel veel items had ik wel eens eerder gedownload, maar ik heb nu geen flauw idee welke, zucht. Dus ik ga nu maar eens een lijstje maken met wat er allemaal op mijn computer staat.

Mijn werkaccount is ook zoiets leuk. Krijg het niet voor elkaar. Uiteindelijk Google Chrome geinstalleerd en waarempel het lukte. Maar met opnieuw opstartte lukte het wederom niet. En aangezien ze op mijn werk nog niet zo ver zijn met het fenomeen Het Nieuwe Werken, hoef je thuis geen ondersteuning te verwachten. Gelukkig heb ik wel mijn account op mijn iPad. Maar ik geef het niet op, maar in het weekend wilde ik niet met mijn werk bezig zijn.

Morgen nog vier dagen werken en dan ben ik heerlijk een week vrij. Wat een vooruitzicht!

3 thoughts on “Computerperikelen.

  1. fijn weer wat van je te lezen. wat een ellende geeft het toch als de computer het begeeft…. weet er alles van. maar t komt vast wel goed. Rustig aan doen, ontspannen, en dan gewoon een stapje langzamer….. als je gewoon bedenkt dat ’t heel veel tijd kost en het blijkt minder lang te duren, valt t alleen maar mee……
    groetjes

Geef een reactie

