Tulpen uit Amsterdam

Vandaag had ik met Anita afgesproken. Ons vertrekpunt was bij Birdblocks, dus eerst heerlijk bij Merel koffie gedronken en lekker gekletst.

Daarna zijn Anita en ik naar de Dam gegaan om tulpen te plukken in verband met de eerste Tulpendag in Amsterdam. Ik heb ze keurig door een mijnheer laten pakken. Ik heb het zo in mijn rug dat ik het al voor me zag dat ik niet overeind kwam of we wat dacht je dat ik dan midden tussen de tulpen zou vallen. De bollen zaten er nog aan, die kon je daar er afhalen, maar het was er nog al druk, en je kreeg keurig een zakje. Dus met bol en al naar huis, de bollen kunnen volgend jaar in de tuin van mijn ouders.

 

Wij waren best laat, ik denk dat het om ongeveer twee uur was, dus laat staan hoeveel tulpen er vanochtend stonden en nu stond er nog veel. Er waren nu nog twee velden met tulpen, het andere veld heb ik niet op de foto. Nog steeds kwamen er volop mensen aan om tulpen te halen. Toen ik op het station aankwam zag ik al mensen met tulpen lopen. Echt een pracht idee.

Het doet me meteen aan het liedje denken:

 

Als de lente komt, dan stuur ik jou, tulpen uit Amsterdam …..

 

 

Daarna zij we de stad ingegaan en onderweg nog wat gedronken en daar kreeg ik van Anita nog een cadeautje voor mijn verjaardag. Bedankt Anita,  je hebt me verwend.

 

Een prachtige mok waar een hele mooie kat opstaat, zie je alleen niet zo goed op de foto,  thee waarvan je beter kunt slapen en een prachtig notitieboekje.

 

Vanavond en morgen me maar eens bezighouden met quilten.

 

Allemaal een fijn weekend.

groetjes uit Amsterdam van

 

Creatieveling Elly

 

8 thoughts on “Tulpen uit Amsterdam

  1. wat leuk zeg, al die tulpen. Ik wist niet dat Amsterdam zoiets had. Dat heeft er vast erg mooi uitgezien met al die bollen en tulpen. Wat dat betreft ben ik toch wel een voorjaarskind: gek op als die voorjaarsbollen.

    fijn weekend toegewenst

  2. Een heerlijk dagje samen zo te lezen. Wat een prachtig gezicht al die tulpen!
    je blog ziet er al leuk uit. Ik was even niet geweest want ik krijg hem niet elke keer in reader zie ik nu. Dat is denk ik nog een probleempje van weblog want er zijn er meer.
    Groetjes Anita

  3. Een heerlijk dagje samen zo te lezen. Wat een prachtig gezicht al die tulpen!
    je blog ziet er al leuk uit. Ik was even niet geweest want ik krijg hem niet elke keer in reader zie ik nu. Dat is denk ik nog een probleempje van weblog want er zijn er meer.
    Groetjes Anita

Geef een reactie

