Affo

In december ben ik naar naaimachinehandel Huissteden in Nieuwegein geweest voor een workshop naaimachine quilten. Dit werd gegeven door Babette van de Quiltschuur. (helaas een link plaatsen lukt niet).  Nu had ik zo een workshop al eerder gevolgd bij Merel, maar dan moet je wel oefenen en dat heb ik niet gedaan. En ik vond het ook wel leuk om Babette een keer te ontmoeten. Van een ieder leer je weer iets anders.

Helaas verliep mijn reis niet zo voorspoedig als ik uitgestippeld had. Ik vertrok om half acht en zou om tien voor half tien aankomen. Het begon al met dat ik in een superlange trein naar Maastricht zat (speciaal voor de Kerstmarkt). Deze stopte in Utrecht op het allerlaatste perron en helemaal achteraan. Dus snel daarna naar het busstation, stond ik aan de verkeerde kant, kon ik het station onderdoor en naar de andere kant toe, tja en toen miste ik de bus. Toen ik eenmaal in de bus zat (routeplanner heeft me de verkeerde bus gewezen), kon ik nog zeker een half uur lopen. Dus ik kwam om tien over tien op de plaats van bestemming aan. Gelukkig was het droog weer. Een andere bus bleek wel dichterbij te stoppen. Wat was ik blij dat ik mijn naaimachine niet bij me had, ik had me gek gesleept. Die heb ik kunnen regelen bij de naaimachinehandel. Ik kan niet anders zeggen: de service daar is top!

Maar goed we moesten snel aan de slag. Normaal zou de quilt gestreken worden aan de tussenvulling, maar daar was geen tijd voor. Dus met de spuitbus aan de slag (heeft Babette voor me gedaan, op de knieën in de winkel is voor mij geen optie, weet ik zeker dat ik niet meer overeind kom). Helaas is de stof niet helemaal straks getrokken bij het lijmen. Gelukkig zie ik het meer als een proeflap. Om een lang verhaal kort te maken: Babette deed steeds bij iemand een patroontje voor en daarna moesten we het zelf doen. Wat wel leuk is dat Babette een voorkeur heeft voor de BSR 1 en Merel voor de BSR 2. En ik merk dat bij mij toch de BSR 2 (van de Bernina) beter werkt. (En de tip van Ina, het werkt top met de kniehef). Op het laatst moesten we nog twee patroontjes nog doen, maar dat trok ik niet meer. Dus Babette heeft een voorbeeld gemaakt, zodat ik het thuis verder af kon maken.

Na afloop heeft Babette haar man mij naar de metro gebracht en nu was ik binnen een uur thuis.

De tweede foto laat een detailopname zien, helaas komt de kleur niet zo mooi over.

Voorlopig ben ik even genezen van workshops. Ik vind het allemaal even leuk, maar je moet ook de tijd nemen om er daarna mee te kunnen werken. En helemaal als ik er voor moet reizen, bedenk ik me nog wel twee keer.

5 thoughts on “Affo

  1. Je quiltwerk ziet er mooi uit zeg, goed werk. Alleen jammer van de tegenslag tijdens de reis. Waarschijnlijk had je beter vanuit Utrecht de sneltram naar Nieuwegein/IJsselstein kunnen nemen, alleen weet ik niet zeker of deze een beetje in de buurt stopt waar je moest zijn.

  2. Leuk zo’ n workshop he, heb ik bij Ina Klugt gedaan.
    Jammer dat de reis niet goed verliep.
    Je moet inderdaad vroeg op pad gaan. OV is niet alles. Maar het resultaat is goed. Over die bsr. Ik gebruik bijde en ik kan het ook zonder wat. Met alleen de transporteur naar beneden. Maar ook met de fab u motion. Zie mijn you tube filmpje. meanderen met de fab u motion.

  3. Ziet er heel mooi uit, ben alleen benieuwd wat je met bsr 1 en bsr 2 bedoeld…..
    Ik begrijp dath et op zich wel een aanrader is, deze workshop?

Geef een reactie

