Vingerhoedjes

Vingerhoedjes-3 Kijk dit zijn mijn allereerste vingerhoedjes. Die kreeg je vroeger in de kinderborduurpakketten. Hebben jullie die ook nog liggen?

Vingerhoedjes-2 Paar maanden geleden was mijn zus op vakantie in Kroatixeb en toen heeft ze deze vingerhoedjes voor mij meegenomen.

Vingerhoedjes-1 En deze rechts heb ik van Maria gekregen. Zij spaarde ooit eendjes, maar ze is aan het opruimen geslagen en nu heb ik  deze vingerhoed gekregen.

Mijn verzameling begint nu aardig te groeien. Ik mag zo langzamerhand er wel over gaan denken hoe ik ze neer ga zetten. Ze staan nu nog op een glasplaatje.

10 thoughts on “Vingerhoedjes

  1. Wat dacht je van een letterbak zoals jij er waarschijnlijk ook wel heb gehad??? Mocht je hem niet meer hebben…..kijk eens in een tweedehands winkel (kringloop) daar heb ik er een poosje terug ook een “gekocht” voor 2 euro. succes met sparen maar let op….het gaat hard

  2. wat leuk en nostalgisch he. De moeder van een van mijn 2 vriendinnen spaarde ook vingerhoedjes. Zij had een aantal rekjes staan met een houdertje waarop je de vingerhoed kan zetten. Ik weet dat mijn vriendin weleens moest zoeken naar die rekjes. Geen idee of ze nog ergens te koop zijn. Maar het is heel herkenbaar.

  3. Er worden wat ‘hoedjes’ gespaard!!! Heel leuk! Ik heb eierdopjes gespaard, heb er heel veel……..in een doos op zolder!! Wie dit leest en ze wil hebben, mag ze komen halen……;;))
    groetjes, Sylvia

  4. Ik dacht even dat je ook gezwicht was…. Leuke vingerhoedjes. je hebt bij Ikea van die leuke vierkante vitrinekastjes. Ikzelf heb daar mijn boedha’s in staan. Ooit komt er nog een voor bijzondere naaispulletjes. Niet te duur en je kunt lekker lang sparen.

  5. Wat leuk dat je die allereerste hoedjes nog hebt! Voor je het weet, heb je een kastje of zo nodig. Leuk Elly, zo’n verzameling.
    Ik zie ook een hele leuke foto van je op je log!!!
    Lieve groet van mij.

Geef een reactie

