That purple thang

2011 10 apr_2455 Al een tijd geleden heb ik That purple thang bij Aztec Rose Crea gekocht. Waarom? Het leek me handig en vervolgens gebruikte ik het niet. Net als bij de tupperware dozen, oh zo'n handig doosje, je koopt het en bedenkt, ja waar is het eigenlijk handig voor?

Dat gebeurde dus ook met dit hebbedingetje. Maar voor de hexagonnen is hij super. Om de papiertje los te maken van de stof gebruikte ik eerst een tandenstoker of coctailprikker. 2011 10 apr_2453 Nu gebruik ik dit ding. Je schuift het onder het zoompje en de plaklaag laat los, als je het hebbedingetje kantelt dan kun je het papiertje eruit wippen.2011 10 apr_2454  Ik weet niet of het goed op de foto's is te zien.

Ik zit nu niet meer te pielen om die papiertjes eruit te krijgen. Er zijn mensen die eerst een gaatje in het papiertje maken en het daarna met een haaknaald eruit wippen.  Dat hoeft dus hiermee niet.

2011 09 apr_2457 Hier nog even een foto van de Varia hex. Ik zou er nu een loper van kunnen maken. Maar nee, het is veel te leuk werk. Gisteren op het balkon lekker weer twee blokken gesneden, geplakt en genaaid. 

Vandaag verder met de Dolly Quilt, de applicaties vastzetten. Ook wederom lekker in het zonnetje op mijn balkon.

Allemaal een fijne zondag.

13 thoughts on “That purple thang

  1. O Elly, wat slim, ook ik heb van deze “handige” dingetjes. Dacht dat je er ook bijv. een arm of been van een genaaide pop mee kon omdraaien, maar dat werkt niet zo handig.

  2. Ik heb ook zo’n soort tool en die gebruik ik ook hiervoor.
    Wat zijn je variahexen leuk geworden, het wordt leuker en leuker om ze te zien groeien.

  3. Hallo Elly wat zijn je hexjes mooi en ik kan me voorstellen dat het leuk is om aan te werken met de verschillende vormen en kleurtjes zijn het net kleine quiltjes op zich.En wat de thang betreft ben ook ik nu een beetje wijzer geworden een handigheidje is nooit weg.Groetjes en nog een fijne dag Nelleke

  4. ik vind je hexjes helemaal geweldig worden!!!…leuk om te zien hoe anders elk hexje wordt!!
    toch handig..dat paarse dingetje!!..;0))
    fijne dag

  5. leuk is je variahex en dat tangetje zag ik al meer langskomen: lijkt me handig! Maar met de punt van mijn schaartje kom ik ook een heel eind……;)
    en een beginnetje gemaakt met de ant. sampler, veel plezier met maken!!
    groetjes, Sylvia

Geef een reactie

