Frustratie

Frustratie-1

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor jullie warme berichtjes op het overlijden van Myra, mijn kat, die ik nu zo moet missen.

De titel van dit bericht slaat op deze quilt. Deze heet frustratie.

Gisteren hadden we regiodag in Landsmeer. Het thema was scraps. Irma Eskes hield een interactieve lezing over scraps. Echt heel interessant. Ik ben niet zo van scraps, maar zij heeft me dingen laten zien dat ik echt mijn mening moet bijstellen. We kregen allemaal lapjes van tien bij tien en moesten deze aan elkaar naaien en natuurlijk opletten dat je op let welke stofjes je tegen aan elkaar aanlegt. Thuis ben ik er verder mee gegaan. Natuurlijk heb ik weer niet opgelet of alles even groot is. Ik ben gewoon gaan raggen op de naaimachine. Ik moest mijn frustratie kwijt van verdriet en vermoeidheid. En het resultaat is dit frustratie quiltje. Ik heb er wel nog bewust voor gekozen om linksonder donker te gebruiken en rechtsboven licht en geprobeerd het te laten verlopen. Okxc3xa9 alle technieken die ik die ochtend had geleerd heb ik natuurlijk niet meegenomen. Daar stond me hoofd nu weer niet naar.

Regiodag mrt 11-1 Hier links zie je Irma met heel veel quilts die ze had meegenomen. Op het plan bord wat het effect is van verschillende stofjes die je tegen elkaar aan legt.

Het deed me goed dat ik er uit was, maar toch was ik er niet helemaal bij. Een vrouw naast mij vroeg hoe lang ik al quiltte en ik heb eigenlijk alleen maar een kort antwoord gegeven en dat is helemaal niets voor mij. Dus sorry mevrouw dat ik zo kort af was.

Mijn laatste vrije dag. Volgende week weer aan het werk en dan nog wel een uur eerder opstaan. Verschrikkelijk die zomertijd.

12 thoughts on “Frustratie

  1. Hi Meid, rag maar lekker hoor, het is een goede uitlaatklep. Blik op oneindig en gaan! En als je dan een hele stapel (verschillende maten) HST (Half Square Triangles = half vierkante driehoeken) hebt, dan pak je een kleine vierkante liniaal en snijdt je ze allemaal even groot! Alleen even opletten dat je de diagonaal in het midden houdt!
    Groetjes, Merel

  2. Goed gedaan, Elly. Lekker je frustratie eruit raggen en het toppie ziet er superscrappy uit, geeft toch niks dat niet alles even groot is.
    En wat betreft die zomertijd: je hebt hartstikke gelijk. Ik vind het ook verschrikkelijk. Mis dat ene uurtje al de hele dag. Mijn hele ritme is van slag, blxc3xa8h…

    Groetjes,
    Inge

  3. he, meid toch, je bent nog even in de rouw om je poes, logisch toch dat je nog even niet zo gezellig bent!
    gooi je frustratie’s meer hier op het www, lucht op en wij leven met je mee!!!
    toi toi, Sylvia

  4. Goed zo reageer maar lekker af op je lapjes, niet alleen je frustaties, maar ook je verdriet mag je op deze manier verwerken en waarom zou je altijd aardig moeten zijn? Je was kort maar toch niet onaardig! Niemand weet wat een ander door het hoofd speelt, ik wens je sterkte met het verlies en leef je maar lekker uit op je lapjes! Groetjes
    Lida

  5. Helemaal niet raar maar heel menselijk. Ik heb ook zo’n quiltje wat ik gemaakt heb in een moeilijke periode. Het is mijn ‘Therapeutisch quiltje’. Helemaal verkleurd inmiddels maar zo dierbaar.
    Het wordt weer beter, laat je af en toe maar eens lekker gaan. Liefs Anita

  6. Het is heel begrijplijk dat je er niet helemaal met je hoofd bij bent. Het valt ook niet mee om een kat te verliezen die je zo dierbaar was. Wel goed van je dat als afleiding met je stofjes in de weer bent geweest.
    Groetjes Mascha

  7. Goed dat je je frustratie heb omgezet in een quiltje en dat je er niet helemaal bij was heel logisch, normaal zelfs. Goed van je dat je toch gegaan bent dat geeft de nosige afleiding.

  8. Je zit in ieder geval niet bij de pakken neer, en dat quiltje, ah het ziet er toch leuk uit. En als hij af is -doorgequilt- dan kan je op elk kruispuntje een knoopje of kraaltje naaien of zo.

  9. Elly, Je quiltje ziet er toch leuk uit hoor! Vooruit … het komt wel goed met je , je vermoeidheid en de poes nemen iets van je krachten, maar ik ben ervan overtuigd dat je er jezelf zult doorslaan, Ik duim alleszins voor je . Ik wens je toch veel zonneschijn toe ,mocht je een luisterend oor nodig hebben, mag je me altijd mailen hoor! groetjes Carine

  10. Al heet hij Frustratie, hij is toch enig geworden hoor. Een paar jaar terug heb ik een keer een quiltweekend met Irma gehad in Zandvoort. Dat was geweldig! Ik heb daar zoveel goede herinneringen aan.

  11. Wat een bof dan toch dat je zo’n hobby hebt waar je je lekker in kunt uitleven! Lief klein quiltje zo joh, zelfs als heet het frustatie. Ohhh zomertijd, kost mij een hele week om weer in het ritme te komen! Mooie dag verder, liefs, Danixc3xablle

  12. Ja Elly, soms valt het eventjes niet mee, ik kan het me heel goed van je voorstellen, dan moet je gewoon even raggen achter de machine en ben je niet zo aardig, ene mens kan nou eenmaal niet altijd aardig zijn, en zeker niet na zoiets, tis je vast vergeven.

    groetjes, Jeannet

Geef een reactie

