Sue Daley

Gisteren bij de workshop geweest met of is het van Sue Daley bij Den Haan & Wagenmakers. Toen ik aankwam was het al een gezellige drukte. Maria (geen blog) had een plekje voor me vrijgehouden. Eindelijk heb ik ook Sylvia en Inge in het echie ontmoet. We kennen elkaar van weblogland.

Sue Daley-1 Sue, heeft ons alle technieken laten zien en geleerd die we nodig hebben om de antique sampler quilt te kunnen maken. Ook deze quilt wordt van allemaal restjes gemaakt.  Ze heeft dus ons geleerd om met Englisch paper piecing te werken. Deed ik al maar het kan dus nog eenvoudiger dan ik deed en dan heb je echt maar heel weinig lijm nodig. Daarna reverse applique en needle turn applique. Allemaal technieken die ik leuk vind om te doen.

Met de malletjes dacht ik toch wel kleine steekjes te maken, Sue doet ze om de millimeter. Ook moet je wat meer draadjes opnemen en niet maar twee, dat zijn toch wel de dingen die ik heb geleerd en ook vandaag heb toegepast op mijn Pie & tart.

Workshop resultaat-1 Dit is het resultaat van wat ik heb gemaakt. Allebei onderdeel van de quilt. Het hartje was een beetje moeilijk appliceren daar de ondergrond niet gestreken was. Ik denk ook niet dat ik dit gebruik voor de officixc3xable quilt. Maar daar ga ik ook voorlopig niet aan werken. Maar het komt zeker wel. (Niets zo veranderlijk als Elly, dus het kan heel goed zijn dat ik af en toe al een blokje ga maken)

Sue Daley-2 Sue Daley-3 Na de lunch was een trunkshow waarbij Sue haar quilts die ze mee had genomen liet zien. Ze had heel wat  uit Australixc3xab meegesleept. Ik zet niet alle foto's hier neer.

Sue Daley-4

En toen nog even mijn eigen Pie & tart aan Sue showen. Sue en Pie en tart-1Leuk he dat ik samen met Sue op de foto sta.

 

 

 

Sue Daley-6 Op het eind van de workshop liet ze haar "eigen" Variahex zien. Ook daar ben ik mee bezig. Alleen laat Sue de papiertjes er langer inzitten, terwijl ik ze zelf er zo snel mogelijk uitpeuter. Zeker als alles rond om vast zit dan kan dat ook en heb je langer plezier van je malletjes.

Een kanttekening. Bij aanvang werd medegedeeld dat we hiermeee aan de slag gingen maar dat de kosten van het patroon er nog bij kwamen. Ik had even een deja vu. Waar had ik dat meer gehoord? O ja bij McKenna Ryan  de workshop in Grootebroek van Veltrop, daar kwamen ook zoveel kosten bij. Je weet dat er kosten bij komen met een workshop, maar bepaalde informatie wil je toch voor af hebben. En dan kan ik ook zelf bepalen wat ik doe. Vrijwel zeker had ik het patroon met alles erop en er aan toch wel gekocht, maar toch….

Ik heb een zeer geslaagde dag gehad. O ja en ik kon vrijwel alles volgen wat Sue vertelde. Ze articuleerde voortreffelijk. Voor mij is het als niet goed horende moeilijk Engels te verstaan. Bovendien weet ze de informatie heel goed over te brengen. 

14 thoughts on “Sue Daley

  1. Hee Elly, leuk om te lezen van een dag die je zelf ook meegemaakt hebt. Ik ben serieus begonnen, was om 6 uur wakker en ben toen begonnen met het snijden van blokjes. Daar ga ik nu weer mee verder. Misschien tot een volgende keer, en ik ga je volgen hoor!

  2. ja, dat was erg jammer, die extra kosten! Maar je ziet aan de reacties op mijn weblog dat mijn verhaal wel wat losgemaakt heeft!
    Gelukkig hebben we er ook van genoten en geleerd!
    lieve groeten,Sylvia

  3. Leuk zo’n dagje en leuke herinneringen. Jouw Pie & Tart is erg leuk. Ik krijg er ook steeds meer zin in. Jammer van de kosten Ze komt ook bij Dorry hier in Tilburg en dat is ook gxc3xa9xc3xa9n hoog bedrag maar dan…… nu denk ik er nog even over na.
    Groetjes Anita

  4. Wat zal je genoten hebben, en wat een schitterende quilts.
    Wat jammer dat er dan extra kosten bij komen, want zo een workshop is al zo duur.
    Groetjes Joke en en fijne dag’
    PS ga jij naar Veldhoven met de bus!

  5. Elly, ondanks alles (het commercixc3xable gedoe)vond ik het ook een gezellige dag en het was erg leuk om jou in het echie te ontmoeten en even genoegelijk met je te kletsen. Ook ik heb wel een paar dingetjes geleerd, maar het meeste blijf ik toch op mijn eigen manier doen. Ik houd b.v. niet van reverse appliquxc3xa9.

    Groetjes,
    Inge

  6. Wat een geweldige dag hebben jullie gehad en wat een ontzettend mooie foto van jouw samen met Sue en je pie en tart. Erg leuk vind ik dat. En nu lekker nagenieten.

  7. Het was en gezellige dag..en tja het was even slikken ..maar als je je dan bedenkt dat het pakket van de antique sampler bijna overal 106.- euro kost…hebben we toch ook weer een klein beetje gebofd..;0))
    fijne avond

  8. Tja ik KAN NIET ZONDER WIELTJE!!!!…;0))
    haha…het is al zo’n gewoonte…ik zou zeggen lekker blijven plakken..kom gauw kijken hoe ver je bent..( wil nie pushen hoor!!!..;0)..)

Geef een reactie

