Leuk hebbedingetje?

Needle threader Sewline-1

Deze draaddoorhaler van Sewline had ik gekocht. Leek me super handig. Is het ook, alleen voor kleine naalden en DUN draad.

Als je nog een klein stukje draad over hebt en net op dat moment vliegt de draad uit je naald, daar is dit ding super handig voor. Dus ik hem gisteren ook gebruikt bij het quilten. Dat heb ik geweten. Je mag niet te hard drukken, heb ik ook niet gedaan. Maar het palletje verboog mooi. Ik geprobeerd het recht te zetten, breekt dat kreng af.

Dus dit leuke hebbedingetje ligt nu in de prullebak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus voor het patchen met dun draad is hij ideaal, maar niet voor quiltgaren van YLI.

Dan nog even de vraag beantwoorden op mijn vorige quiltje. Ten eerst heb ik niet gequilt met aurifil (hoe ik daar nu weer bij kom?), maar met perlxc3xa9 garen. En ik heb het met de hand gequilt.

Dan de vraag over de katten: Belle heeft nog steeds last van afscheiding, maar het stinkt niet meer.
Nu was het trouwens Myra die vrij rustig bleef, alleen toen Belle naar de bak ging, was ze aan het blazen. Poeh, Myra gaat wel hard achteruit. Maar alle vitale functies doen het nog goed. Zodra ik merk dat ze aan het lijden is, dan is het besluit snel genomen.
Tja en Bobby, nog steeds een boender. Eigenlijk blijft hij altijd een kitten (zeggen ze dat eigenlijk niet altijd over mannen dat ze een kind blijven?) Bobby is donderdag alweer vijf geworden.

Ik heb het heel druk op mijn werk gehad. Daarnaast ook nog zwaarverkouden geweest. Een aantal nachten maar een paar uur geslapen, dat nekt je echt. Maar nu twee  dagen vrij, ik hoef niet tussendoor aan het werk en ik heb ook geen afspraken. Dus ik ga echt relaxed doen dit weekend. Ik hoop een begin te kunnen maken van a tale of two kitties.

Allemaal een heel fijn weekend.

groetjes Elly

10 thoughts on “Leuk hebbedingetje?

  1. He wat naar van poes, hoop dat hij niet hoeft te lijden, en afscheid nemen, dat wil je zeer zeker niet
    Hoop dat hij nog lang bij je mag blijven.’
    Ken dat dingetje niet, maar zal het dan ook zeer zeker niet kopen.
    Mooi je quiltje.
    Hoop dat jij je weer een beetje beter voelt.
    Fijn weekeinden groetjes Joke

  2. Niet leuk dat het zo snel kapot gaat. De oude draaddoorhalers zijn toch wat steviger. Het is nooit leuk als je huisdieren in gezondheid achteruit gaa. Hoop dat hij nog lang bij je kan blijven.

  3. Is het een optie om geld terug te vragen bij de winkel? Je mag toch verwachten dat ze een goed produkt verkopen. Ja, die zilvere ouderwetse dingen met zo’n dun ijzertje er werken goed en zijn goedkoop.

  4. Hoi Elly, lees net van Belle en dr probleem. Was al een poosje niet zo actief op internet, ook door de gezondheidsprobleempjes van 1 van mijn jongens…. Wat een gedoe he, als zo’n kattenkind ziek wordt en al dat geklier met pillen en reismandjes…. k weet er alles van af hoor. Dus veel sterkte en hoop dat Belle weer opknapt. Tja, Myra… hoop dat ze maar zo lang mogelijk zonder pijn en ellende blijft. Altijd moeilijke dingen; afscheid moeten nemen van zo’n lief diertje. Jij dus veel sterkte gewenst vanaf hier en geniet van je kattenkinderen zo lang het kan!
    Bianca

  5. Dat zijn wel katten perikelen. Altijd zo naar als je dier iets mankeert. Maar ze kunnen wel taai zijn. Ik hoop dat Myra nog lang stabiel blijft. Een paar maanden terug dachten wij dat onze hond (bijna 14) het niet lang meer zou maken. Maar….hij is toch weer opgeknapt, hoort weer beter en blaft zelfs af en toe. Verder is hij verschrikkelijk lief en wil ik hem nog lang niet missen.
    Heel fijn weekend Elly en lekker bijkomen van alles.

  6. nou meid, je valt wel in de prijzen…..bah!!!!
    ik hoop dat je snel opknapt en de poezenbeesten ook!
    die draaddoorhalers, ik waag me er niet aan.
    er is nog een andere, maar die krijgt niet eens 2 draadjes DMC door de naald……..:(
    ik blijf wel prutsen om de draad door de naald te krijgen…….

  7. Hi Elly, Ik heb het ook eerder gehoord, en dat terwijl het ding net in de handel is. Nu heb ik ook van horen zeggen dat het kopje vervangen kan worden, dus nog even in de vuilnisbak duiken? Bovendien wil ik er wel eens een zien die stuk is. Lekker dat je nu eens een VRIJ weekend hebt! Hoop dat je opknapt van het tot rust komen. Ik hoop ook dat het gauw beter gaat met Belle. Tot volgende week!
    Groetjes, Merel
    PS quiltgaren van YLI is zo stijf dat je dat zo door het oog kan steken! En juist door die stijfheid gaan die fijne dingetjes stuk (niet dat dat een excuus is)

  8. Heb ook al gehoord dat het ween waardeloos en heel kwetsbaar ding is, dus hou ik mijn clovertje maar in ere!Beterschap met je katjes en nog een fijne zondag, groetjes
    Lida

Geef een reactie

