Alweer donderdag

Ik heb het op het moment beredruk op mijn werk. Ik ben regelmatig aan het overwerken. Maar vanmiddag moest ik plotseling met Belle naar de dierenarts waardoor ik nu mijn werk niet af heb gekregen. Dus het wordt helaas morgen of overmorgen nog werken.

Belle-2 Kijk, zo ligt Belle vaak naast me. En het viel me op dat ze van achteren niet zo schoon was. Bleek uit de plasser te komen. Dus ik meteen de dierenarts gebeld en ik kon vanmiddag terecht. Dan moet je Belle dus in de draagbox zien te krijgen, nou mooi niet. Ze zette zich toch af aan mijn pols. Daarmee loop ik nu in verband. Waarschijnlijk een ader gekneusd. Maar goed, het gaat om Belle en haar gezondheid. Dus ik de kooi bij mijn zus opgehaald, het zweet liep op mijn rug toen ik haar daar eindelijk in had. Mijn vader haalde me op met de auto. En Belle schreeuwen in de auto. Ik wist niet dat er zoveel geluid in zat. Bij de dierenarts was ze apatisch. Ze had wat verhoging. Maar het is niet echt duidelijk wat ze heeft. Of gewoon, de plasser niet goed schoongemaakt en daardoor een ontsteking, een vulvaontsteking, blaasontsteking of baarmoederontsteking. Maar zij verwachtte dat het laatste bijna niet kon omdat het standaard is van de dierenarts om de baarmoeder te verwijderen bij de sterilisatie die haar toen geholpen. Ze heeft nu antibiotica en een koortverlagende prik gehad. Eigenlijk moest ik haar pillen geven. Maar Belle houdt (net als het vrouwtje vroeger) het pilletje in haar bekkie en spuug het rustig tien minuten later pas uit. Dus heeft ze een langwerkende antibiotica gekregen. Belle-1Myra-1 Over twee weken moet ik terug komen. Als ze ziek wordt, dan moet ik eerder terug komen. Kan me nu al druk maken hoe ik er in die kooi krijg, zucht.

Nu ligt ze heel stilletjes op haar krabpaal. Tja, ze werd ook niet hartelijk welkom geheten door Bobby en Myra. Die katten nemen ook snel de geur mee van de dierenarts en ze scheidt een angstgeur af.

Myra had ik wel verwacht, want Myra is panisch voor de dierenarts. Myra heeft   een gezwel, waarbij ik ook elke keer denk, hoe lang nog. Ze wordt volgende maand 16. Maar het gezwel weg laten halen is geen optie.  Ten eerste overleeft ze de narcose niet, ten tweede, als zij bij de dierenarts is geweest, dan is het weken feest met een stresskat, die overal piest en poept en verschrikkelijk bang is. Elke keer denk ik dat ik het besluit moet nemen en dan zet ze me weer voor een raadsel. Gaat achter Bobby aan, springt op de bank. Vraagt nog steeds om dat ze het balkon op wil.

Och, konden ze het je maar vertellen. Wie kan me leren kattentaal te verstaan?

13 thoughts on “Alweer donderdag

  1. Wat een vervelend bericht, zeker als het met zoveel stress moet. Lastig dat je ze dan niet kan verstaan, he.
    En druk op het werk, hoe herkenbaar. Denk aan jezelf!

  2. Hoihoi wat een naar bericht! Je spreekt dan wel geen kattentaal maar volg de taal van je hart hoor!
    Wij denken aan jullie en heel veel sterkte en wijsheid.
    Liefs, Janine en de Katermansjes.

  3. Goh joh, dat is een heel verhaal zo, het is idd heel vervelend als katten iets hebben en je weet niet wat, want nu weet je eigenlijk nog niets. Ik was pas ook met beest naar de dierenarts, en beest gilt niet alleen in de auto, ze was ook nog half uit die bench geklommen, ze stuiterde met bench en al door de auto heen, wat een ellende allemaal, ik had ook het zweet op mijn rug, en uiteindelijk had ze niets, ik dacht aan oormijt omdat ze zo schudde met de kop.
    Ik wens je er sterkte mee Elly!

    groetjes, Jeannet

  4. Nou mauw, is brokjes please, en mauw mauw is schiet eens op met die brokjes 🙂
    Heel vervelend zoiets en die onzekerheid hxc3xa8!
    Ik krijg mijn Roos alleen nog in het draagmandje door het mandje op z’n achterkant te zetten, met het deurtje naar boven, de kat oppakken en met de achterpoten erin laten zakken (en snel deurtje dicht natuurlijk:-) )
    Groetjes, Merel

  5. Wat ontzettend naar allemaal. Hoop voor je dat Bella weer opknapt en ach Myra ook al zo sneu maar ja zolang ze nog actief zijn moeilijke keuze is dat. Ik wens je veel sterkte met alles.

  6. Oh, ik leef helemaal met je mee, bij jou moet ze in de draagmand, bij mij in de auto op de achterbank! Nu een sterke jonge Newfoundlander van 21 kg. kan dan aardig tegenwerken!! Ik hoop dat zij net zo snel opknapt als Tara! Sterkte, groetjes
    Lida

  7. Ach joh toch wat een narigheid! Zelf heb ik altijd zoiets van: had een beest nu maar een digitale uitlezing op het koppie, kon je lezen wat er aan de hand was, pfff, hopelijk knapt ze snel weer op joh! liefs, Danixc3xablle

  8. och Elly, wat sneu. Beestjes moeten niet ziek zijn, want net wat je zegt ze kunnen niets vertellen. Bij de bibliotheek hadden ze wel een boek over gedragingen van katten. Een kattenfluisteraar.
    Sterkte met de dames, liefs Anita

Geef een reactie

