Patchwork & quiltdagen in Vijfhuizen

Gisteren werd ik om kwart over acht door Merel van Birdblocks opgehaald om naar Vijfhuizen te gaan. Onderweg werd ook nog Marion opgepikt. Wat een heerlijke dag en wat een lol hebben we gehad.

De tentoonstelling was mooi opgezet, de winkeltjes stond ook goed opgesteld, je kon overal makkelijk bij (behalve als het natuurlijk even super druk was).  Mooie quilts gezien. Veel foto's gemaakt. Aangezien er altijd een discussie is over wel of niet foto's plaatsen van een tentoonstelling, plaats ik alleen detailfoto's.

2011 12 feb_2097 Dit was van een quilt van iemand uit de Oekraxc3xafne (sorry naam vergeten op te schrijven). Zij gebruikt hier een aparte maar eigenlijk een heel eenvoudige techniek voor. Ze deed het ook voor, maar ook hiervan ben ik vergeten een foto te maken.

 

 

2011 12 feb_2156 

Er waren ook diverse artquilts. Dat is gewoon mijn ding niet. Niet dat het niet mooi is, maar al die verschillende materialen, ik weet het niet. Ik zal daar wel nooit aan beginnen. Maar ja, zeg nooit nooit, niets veranderlijk als een mens en al helemaal niet als je Elly heet.

De quiltangel  Anita liet me het quiltwerk aan de achterkant zien en vertelde het een en ander over de quilts. Zij is ook begonnen met artquilts. Ik heb een detail van deze quilt gepakt, in dit oog zijn verschillende materialen gebruikt. Echt prachtig. De techniek van vele artquilts is echt heel bijzonder. Maar voorlopig houd ik het maar bij traditioneel en geniet ik alleen door te kijken van artquilts.

Tja, natuurlijk heb ik weer meer gekocht dan de bedoeling was. Een schaartje en een vingerhoed, want ja dxc3xade had ik nog niet. Fraycheck voor de applicatie, plakstiftjes navulling voor de pie & tart. Templates van Sue Daley, want ja ik ga ook de quilt, variahex, maken van Evy van Quilterspalet.

Judith bleek ook een quilt te hebben hangen, maar dan in de stand van Lieselotje. Tja, die moest ik ook zien natuurlijk. Ik moest bidden en smeken of ze het me liet zien, pff, het is gelukt. Helaas ook daar geen foto van gemaakt. Maar wel leuk hoor als een winkel jouw quilt gebruikt om te showen.

De dag hebben, Marion, Merel en ik afgesloten met een etentje en werd ik om half negen weer keurig door Merel afgezet.

Ik hebtoch een aantal quilters gemist die ik ken van de weblogs, prikbord of kletserslijst. Niet gezien of niet herkend? Ik zal volgend jaar een patchworkhoed maken en opzetten LOL. 

Zo, en nu eerst koffie. Vandaag doe ik niets, want ik ben totalloss. Nou ja niets……

Allemaal een fijne zondag.

groetjes Elly

12 thoughts on “Patchwork & quiltdagen in Vijfhuizen

  1. Inderdaad jammer dat we elkaar gemist hebben, ik was nog bij Merel en kocht een lapje met scharen bij haar en dat waren ook de enige die ik heb gekocht, heb mijzelf dus aardig in bedwang gehouden!! Maar net als jij heb ik ervan genoten! Wens je ook vandaag een heel fijne dag! groetjes
    Lida

  2. Hoihoi een duidelijk verslag hoor! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Rustig bijkomen maar genieten van je aankopen.
    Groetjes, Janine en de Katermansjes

  3. Jaaa, het was echt supergezellig! Leuk dat jullie nog even mee gingen eten šŸ™‚
    Kep ’s avonds echt NIETS meer gedaan!
    was vandaag uitgeladen op de winkel en wel om 19.30u thuis! Yeah…
    Groetjes, Merel

  4. jij hebt dus ook een hele leuke dag gehad!! Wat word je er moe van, he, pfiew!!!
    apart vond ik het, die quilts met al die puntjes, maar niet mooi! wel bijzonder! Ik heb artquilts gemaakt, maar ben toch weer teruggekeerd naar mijn roots: het is ook niet echt mijn ding, om maar eens modern uit de hoek te komen!
    Hopelijk ben je inmiddels weer uitgerust…..groetjes, Sylvia

Geef een reactie

