Beginnerscursus vervolg

Beginnerscursus blok 4-1 Toch nog een blok afgekregen voor de les van morgen.

Ik heb nog geen naadje glad gemaakt, ook niet met de presser. Ik wist niet dat ik zo mooi de puntjes op de hand voor elkaar kon krijgen. Ik ben best wel trots op mezelf. Ik ben nu bezig met de Log cabin, ook met de hand. Of het lukt om deze voor morgen af te krijgen is nog de vraag.

Zondagavond had ik nog geprobeerd om het naaimachine quilten te oefenen. Toen ging het helemaal mis, lussen boven en lussen onder. Wat ik ook deed, ik kreeg het niet goed. Uiteindelijk zo in gesteld voor de rechte streek en toen heb ik de draadspanning etc, wel goed gekregen. Daarna niet meer geoefend. Gewoon geen tijd gehad. Ik moest natuurlijk werken ook. Ik kon moeilijk tegen mijn baas zeggen:  Sorry, ik kan niet werken, ik moeten oefenen met quilten en ik moet mijn huiswerk maken." Helaas trapt hij daar niet in.

Morgen weer naar de les.

6 thoughts on “Beginnerscursus vervolg

  1. heel mooi gelukt, zelden zulke scherpe punten gezien ;-). En het machinaal quilten, soms kan er teveel tegenzitten, en soms zie je de lulligste dingen over het hoofd. Ik had met mijn Singertje FW dat het draad steeds knapte met de 2e steek, bleek achteraf dat ik het draad de verkeerde kant door het oog van de naald had ingestoken, van links naar rechts ipv andersom.

Geef een reactie

