Cursus naaimachine quilten

Cursus naaimachine quilten-1 Vanochtend was ik al vroeg op om o.a. mijn naaimachine in te pakken, wat natuurlijk weer tegen gehouden werd door mijnheer Bob. Wilde hij mee? Dat denk ik niet. Wilde hij me thuis houden? Dat weet ik wel zeker. Mijn katten vinden het veel te prettig als ik thuis ben.

Ik moest op tijd klaar zijn want ik werd al vroeg opgehaald door Merel van Birdblocks om naar Anke in Castricum te gaan. Merel ging bij Anke de cursus naaimachine quilten geven aan Anke en mij. Aangezien alles te zwaar voor me is i.v.m. rug, en veel meer ongemakken, heeft Merel mijn naaimachine gedragen, van huis naar de auto, van de auto, naar Anke haar huis en terug.

Eerst ging Merel heel veel vertellen en uitleggen. Ze had veel materiaal meegenomen om het te verduidelijken. Ook hele mooie boeken. Ook uitleg over zithouding en advies hoe lang je mag quilten. Daarna verzorgde Anke een heerlijke lunch met pompoensoep. Daarna mochten we gaan oefenen op papier. Cursus naaimachine quilten-2 Probeer maar eens een meandertekening op papier te maken. Jeetje dat is best moeilijk, het scheelde niet veel of mijn tong hing uit mijn mond. Maar daarna mochten we spelen op onze naaimachines. Dat doe je wel effe. Probeer met free motion quilten maar eens een rechte lijn te quilten. Nou mij lukt het niet. Op een gegeven ogenblik begon ik aardig de smaak te pakken te krijgen.  Helaas moest ik gewoon stoppen, alles ging teveel pijn doen. Thuis heb ik de naaimachine op mijn sew-ezy tafel, waarbij de naaimachine verzonken is en mijn stoel op goede werkhoogte. Bij Anke stond mijn machine op de gewone tafel en dat is echt te hoog voor me. En zeker nu ik nog zo met mijn rug en frozen shoulder zit moet ik echt opletten hoe ik zit. Ik ben nu dus ook gebroken.

Maar ik heb echt veel geleerd deze dag en nu maar kilometers maken om het ook echt te leren.

Ach van de week weer proberen om kilometers te maken. Hoewel ik ook nog mijn blokken van de beginnerscursus ook in elkaar moet gaan zetten, heb er nog niets aan gedaan (behalve dan knippen). En ook de Dolly Quilt moet ik nog verder afmaken. Hoezo ik heb niks te doen?? Zal mijn baas accepteren als ik zeg dat ik de komende week niet komen omdat ik het te druk heb? Ik ben bang van niet.

9 thoughts on “Cursus naaimachine quilten

  1. Misschien kan je je baas de mooie dingen laten zien die je maakt…..maar of het gaat lukken weet ik niet.
    En Bob is gewoon een slimme kater want hij weet precies wanneer je weggaat.
    Onze Koen zit hier al bij de voordeur voor wij in de gaten hebben dat ons mams binnen is…..
    groetjes en sterkte met de pijn.
    Jasmijn en Janine

  2. jij hebt het al gehad, ik ga 10 december machinaal quilten bij wil fritsma, ben heel benieuwd hoe moeilijk het is…….
    doe je wel een beetje voorzichtig met je lijf? ’t Zou jammer zijn als je straks heel graag wilt, maar even niet meer kan.

Geef een reactie

