Beginnerscursus

Gisteren eerst gezellig de bee gehad, klein groepje, maar dat maakt het echt niet minder gezellig. Merel heeft me nog even uitleg gegeven over de Dolly quilt, want daar kon ik 's middags niet bij zijn.Bargelo-1

In de middag de beginnerscursus. Soms bedenk ik me ook wel dat ik al best wel veel weet. Ik ben een informatieverslinder. Ik zoek heel veel op op het internet. Lang leve google.

Ik kijk door de cursus toch wel anders naar de kleuren en heb nu sneller door wat voor invloed kleuren hebben. Vanmiddag kregen we een les snijden. Dat heb ik namelijk nooit geleerd. Ik doe maar wat. Ik kan mij de Bargelo les (resultaat foto) nog wel herinneren. Je moest namelijk wel kunnen snijden. Ik was net pas begonnen met quilten, de Bargelo (2005) was zelfs mijn eerste les. En natuurlijk kon ik snijden, ik heb toch ook altijd papier gesneden, hoezo is stof snijden dan anders? Nou ik kwam echt van een koude kermis thuis. Mijn banen waren ook echt niet gelijk. Maar het resultaat is wel prachtig geworden. Ik heb daarna (twee jaar geleden heb ik weer een bargelo gemaakt). Met hetzelfde probleem van het snijden. Maar de Bargelo was nu eenmaal een goede oefening om te naaien op mijn nieuwe naaimachine, want daar moest ik ook kilometers mee maken. Het is helaas nog steeds een ufo. Maar nu weet ik hoe ik moet snijden. Hoe ik gebruik kan maken van de liniaal samen met de mat.

Ik ga nu maar eens mijn huiswerk maken. Ik ga de mallen maken en de stof snijden van de blokken van de beginnerscursus, zodat ik deze 's avonds kan naaien. En ik wil de Dolly Quilt 6 gaan voorbereiden.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag.

Ps Wat ben ik blij dat ik er zo vroeg bij was voor de workshop van Sue Daley in maart. De workshop is al volgeboekt.

groetjes Elly

11 thoughts on “Beginnerscursus

  1. Ik heb ook nooit les gehad in snijden, maar ik let altijd goed op in de quiltwinkels hoe ze daar snijden en de mat gebruiken en sindsdien gaat het prima! Wat een lef van jou om maar meteen een Bargello te snijden en te maken, nu dat is nu een techniek waar ik niet aan begin! Veel plezier op je cursus, de blokken zien er tot nu toe prachtig uit! Groetjes
    Lida
    P.S. Ja kinderachtig hxc3xa8, maaaaaaaar 230 euro voor een sjaal!

Geef een reactie

