Regiodag Amsterdam te Landsmeer

Regiodag-2 Gisteren ben ik bij de regiodag geweest. Het was weer een gezellige dag. Het winkeltje dat er was, was de de Bricoleur. Dit is een van de twee tafels gevuld met lapjes. Wie hier weerstand tegen heeft kunnen bieden om niet te kopen vind ik het echt knap.

De workshop was het maken van muffins. Ik heb er altijd een beetje moeite mee om op een kleine werkruimte te werken, dus ik heb alleen de patroontjes uitgeknipt. De show and tell was er al vroeg, er hingen weer prachtige quilts.Ik had graag mijn watercolorquilt als affo er tussen zien hangen, maar dat is helaas niet gelukt door het meanderen. Er hingen wel een paar andere watercolorquilts, maar blijkbaar zaten meerderen met het probleem hoe te quilten. Bovendien had niemand het gemeanderd.

 Regiodag-3 Na de lunch was er een diapresentatie over de Zaanse klederdracht. Op zich best interessant, maar ik viel bijna in slaap, het is dat ik niet op een stoel kan slapen, want anders……. 
Het was warm in de ruimte (ruim honderd man), net ervoor vijf dagen gewerkt en ik zat nog eens onder de pijnstillers en de antibiotica en dan wil het wel. Regiodag-4 De foto's van de klederdracht zijn niet goed gelukt, ik zat te ver weg en op staan ging helaas niet zo soepel door de pijn. Maar er blijkt dus meer in het Zaans museum te zijn geweest aan kleding dan Anita en ik vorige keer hebben gezien, jammer dat we dat hebben gemist.

Toen ik thuis kwam ben ik eerst plat gegaan en 's avonds ben ik verder gegaan met het werkje van de workshop.Regiodag-1

En vandaag heb ik ze afgemaakt. Er zat genoeg in het pakketje om een grote en een kleine te maken. Qua stof zelfs genoeg om een grote en twee kleine te maken. Van de rode onder stof kan ik zelfs nog een kleintje maken. Het golfrandje heb ik op de naaimachine gemaakt, dat deed ik wel even. Dus niet. Waarom denk ik toch altijd te simpel. Ik ben gewoon al die bochten niet gewend. En het rondje onder de muffins heb ik met de hand gedaan, was best ook wel een gepriegel, maar het is gelukt.

13 thoughts on “Regiodag Amsterdam te Landsmeer

  1. Hallo Elly.Gisteren met je gesproken op de regiodag,jammer dat je lijf je een beetje in de steek liet,kom maar eens naar het museum in Zaandam,het is zo mooi.Morgen ben ik bij de Bricoleur om mee te doen met de workshop,ronde Bargello,ik heb er veel zin in,mooie batic stofjes gekocht.Veel sterkte en een betere gezondheid toegewenst.Bep.uit Zaandam

Geef een reactie

