Blokken van de beginnerscursus

Beginnerscursus-1 Zondag heb ik de twee blokken getekend en gesneden van de beginnerscursus. Een blok heb ik uitgelegd op een (schone) theedoek en op de foto gezet. Beginnerscursus-2 De andere foto is een overzicht van de stofjes die ik gebruik met de bijbehorende kleurpotloden. Aangezien we het patroon inkleuren met kleurpotlood zodat je kunt zien hoe het wordt. Maar ja, al die potloden lijken zo op elkaar. Van de drie rechtse stofjes heb ik een grotere hoeveelheid dan de drie linker. Leek me ook wel handig om uit elkaar te houden. Gisteravond al een stukje zitten naaien op de hand.

De Dolly Quilt 5 is doorgepit. En ik weer zo eigenwijs, wil toch op een andere manier de rand erop zetten, maar dan moet je de onderkant iets smaller knippen, anders wordt de rand een dikke prop. Had de rand keurig recht gesneden, gelijk met de voorkant. En net dat stukje eraf knippen moet ik niet doen als ik moe ben. En aangezien ik deze week vijf dagen moet werken, zal het niet eerder dan zondag worden. Want zaterdag ben ik ook al de hort op.

3 thoughts on “Blokken van de beginnerscursus

Geef een reactie

