Voorbereiding Dolly Quilt 5

Gisteren zijn we bezig geweest met het snijden van de stoffen van de Dolly Quilt 5. Ik ben alleen gestopt, want mijn mes is niet zo scherp meer. Natuurlijk, ik was in een quiltwinkel en ik had zo nieuwe mesje kunnen kopen, maar ik had  pas 5 mesjes gekocht en ja die lagen natuurlijk thuis. En zoals een timmerman zegt: goed gereedschap is het halve werk en dat is echt maar al te waar. Ook had ik geen liniaal met 60 graden. Gelukkig had Merel (Birdbloks) genoeg linialen ingeslagen. En deze liniaal is echt heel handig om deze driehoeken te snijden. Dus ben je op zoek naar zo'n liniaal, Merel heeft er zat op voorraad.

Dolly Quilt 5-1 Dus vandaag aan het snijden gegaan. Ben ik ook van de rode stofjes halve driehoekjes gaan maken. Hoe ik daar nu weer bij kom, want het staat er niet.

Dolly Quilt 5-2 Toen ik alles gesneden had alles uitgelegd op mijn theedoek en met een noodgang alles vastgespeld. Tijdens het spelden heb ik Bobby er regelmatig vanaf moeten halen. Tijdens het snijden bleef hij gelukkig een keer heerlijk slapen.

Nu moet alles nog met de naaimachine aan elkaar worden gestikt, maar daar heb ik vandaag geen zin meer in.

8 thoughts on “Voorbereiding Dolly Quilt 5

  1. meid, wat leuk met die roden!!!!
    wow
    je gaat als een speer, ondanks Harrison Ford……haha!!!
    dan kun je toch niet handwerken, naar hem moet je veeeel kijken……..::))
    enige man!!!
    charming onhandig…..

  2. Hi Elly, je hebt nu toch nog wel genoeg rode stof voor de randpuntjes hxc3xa8! Geef het anders ff door, dan houd ik nog wat voor je apart.
    Succes met naaien!
    Groetjes, Merel

Geef een reactie

