Beginnerscursus

Gisteren de eerste les van de beginnerscursus gehad. De cursus werd gegeven door Elsbeth. En ze heeft de informatie echt  vol enthousiasme overgebracht. We waren er met 8 cursisten.

Beginnerscursus ninepatch-1

Ze vertelde over de geschiedenis van de quilt en over het boek van An Moonen, wat ik al in mijn bezit heb. Ooit wil ik nog naar een lezing van haar.

Het doel van de eerste cursus was om deze nine-patch te maken. Dus zelf sjablonen teken en uitknippen, tekenen op de stof en weer knippen. Knippen ben ik natuurlijk niet meer gewend, want ik snij tegenwoordig alles.

Dit blokje is gemaakt van stofjes die we kregen en die kunnen gebruiken voor het etiket. De nine-patch heb ik gisteravond thuis afgemaakt. Op de foto lijk het niet recht, maar dat komt omdat het nog niet gestreken is. Dit blok is 12 cm met naadtoeslag.

Tijdens de hele cursus (en natuurlijk veel thuis) gaan we een sampler maken. De stoffen heb ik in de zomer al gekocht. Het advies wat ik nu meekreeg was om de stoffen te wassen. Dat doe ik normaal dus nooit. Dus gisteravond gelijk alle stoffen gewassen (uh alleen die voor deze quilt nodig zijn hoor, niet mijn voorraad). Ze hangen nu aan de lijn. Straks mag ik ze strijken, mijn leukste hobby! Dus niet.

Elsbeth had een voorbeeld van een sampler mee, natuurlijk ben ik weer vergeten een foto te maken, ik had notabene mijn fototoestel mee.

Vandaag een blok voorbereiden voor les 2.

Allemaal een fijne zondag.

6 thoughts on “Beginnerscursus

  1. Mooi is je blokje geworden, en wat een goed idee want zo leer je allerlei technieken,ben benieuwd hoe he 2de blok gaat worden.
    Eigenlijk zou je zo de CWD moeten gaan doen, want daar zitten 121 blokken in!!
    Groetjes Joke

  2. Leuk dat je met deze cursus begonnen bent Je kunt dan beslist een hele boel dingen beter doen. Je leerst jezelf toch vaak verkeerde of onhandinge dingen aan.

Geef een reactie

