Apenhaar

Weten jullie hoe apenhaar smaakt? Misschien er een associatie bij? Nou ik wel.

Afgelopen woensdag naar de tandarts voor controle, bleek dus een breuk in mijn kies. Helaas was de kies niet meer te redden en is getrokken. Maar ik bleef zoveel pijn houden. Ik leef echt op pijnstillers. Dus ik vanochtend weer naar de tandarts. Dacht dat ik wel met antibiotica thuis zou komen omdat er een ontsteking in zat. Maar niets is minder waar. Het gat ziet er blank schoon uit. Je ziet keurig het bot, en daar zit het nu in. Het ligt te bloot en dat geeft de pijn. Bij iedereen komt er een mooi vliesje over heen, bij mij natuurlijk weer niet. Als ik het zo zou laten zitten zou ik zeker, volgens de lectuur, nog twee maanden  pijn hebben (verdubbel het dan maar bij mij, want bij mij duurt altijd alles langer of het gaat helemaal niet over).

De tandarts had daar een mooi goedje voor, ze noemen het apenhaar. Dit wordt in dat gat gestopt, zodat het bot niet blootligt. Een groot nadeel, het smaakt naar apenhaar. En die smaak zal voorlopig niet weg zijn. En nu maar hopen dat het helpt en die vieze smaak het waard is. En okxc3xa9, ik weet het, we stammen van de apen af, maar dan hoef ik nog die vieze apensmaak niet in mijn mond.

 Pie en tart voorwerk-1

Van de week flink voor werk gedaan voor de Pie & tart. Veel gesneden en een paar geplakt. Nu kan ik weer even voort met aan elkaar naaien. Ik moet nog een klein rondje maken en appliceren dan heb ik 16 blokken af, 4 x 4. Dus op naar de 5x 5. Zo kan ik altijd nog bekijken hoe groot ik wil dat deze quilt gaat worden.

12 thoughts on “Apenhaar

  1. Hoi Elly. Ik heb even bijgelezen. Vervelend dat je zo’n last van je mond hebt. Ik hoop dat het snel verbeterd. Ik ben helemaal weg van die Pie en Tart quilt. Wat lijkt me dat een leuk werk (word je niet gek van hxc3xa8, haha)en hij ziet er zo vrolijk uit. Veel succes er verder mee. Liefs van mij.

  2. Geen idee hoe apenhaar smaakt, hopelijk blijft het bij de smaak, opdat je niet naar apen stinkt tijdens het praten LOL. Nou, ja als het maar helpt. En vallen die haren er vanzelf af als de boel genezen is? (net als oplosbare hechtingen). Het lijden was je niet aan te zien hoor, je zag er happy uit en ik vond het enig om je in het wild te ontmoeten. Wie weet kom je ook naar Elst, quiltweekend die Ingrid organiseert met nog 2 andere dames.

  3. Ja, ik weet hoe apenhaar smaakt. Toen wij klein waren, vroeg mijn broer ooit was dat was rond het vlees. Hij bedoelde het vetrandje rond het vlees. Mijn vader zei meteen “Apenhaar”. Je kunt je voorstellen dat mijn broer nooit meer zo’n vetrandje opgegeten heeft. Nog steeds noemen we het vetrandje apenhaar.
    Maar als ik jouw verhaal lees, smaakt onze apenhaar beter als die van jou. Sterkte.

  4. Oh, Oh, Oh, Oh, Elly, wat een verhaal weer, maar jij zit er weer maar mooi mee….ik dacht even aan de titel dat je met je vingers in het stopcontact had gestaan en daarmee apenhaar had gekregen, maar dit is veel erger, ik zou er ook van rillen, zeker in je mond kan je weinig hebben, ik wens je er sterkte mee!

    Groetjes, Jeannet

  5. Wat een narigheid weer en natuurlijk heb jij dat weer. Dat apenhaarn klinkt niet lekker maar ja beter dat dan erge pijn lijkt me. Heel veel sterkte ermee in ieder geval en plezier met de pie en tart. Lijkt me erg leuk om te doen.

  6. Het helpt in ieder geval tegen de botpijn. Het voelt verder nog steeds niet goed. En af en toe een beetje misselijk van die vieze smaak. Uiteindelijk moet dat apenhaar oplossen, net als hechtingen.

Geef een reactie

