Pie & tart

Wat is de site van weblog traag vandaag. Ik hoop dat het lukt om een berichtje te plaatsen.

Ik zit toch een beetje te klungelen met de malletjes van Pie & tart. Het plakken ging super, maar als de stukjes eenmaal aan elkaar zitten en ik wil de papiertjes eruit halen, gaat het toch wat moeizamer. De lijm van de lijmpen zit echt goed vast. Met een Hexagon kun je echt alleen op de stof lijmen, maar dat gaat bij deze niet, de zijkant is te lang.

Pie & tart 1

Dus ik ben nu maar aan het rijgen geslagen. Maar alleen erom heen rijgen is ook onvoldoende, dan wordt de voorkant nooit straks en dat is toch echt de bedoeling met deze maillen, anders kan ik het net zo goed zonder papiertjes doen. Dus ik ben nu heen en weer aan het spannen. Vandaag aan elkaar naaien, strijken en dan op stof leggen om te appliceren, kijken of het lukt. Wordt vervolgd….

Hey ik zie nu met intypen dat weblog het aantal woorden bijhoudt dat je typt. Was dat al? Meestal valt mij dat toch wel op.

Dit logje heeft nu   188 woorden. Grappig. Ik weet wel dat professionals het aantal woorden moeten bijhouden als ze een stukje voor bijv. de krant moeten inleveren. (inmiddels zijn het natuurlijk meer woorden geworden)

Ik wens iedereen een fijne zondag.

 

12 thoughts on “Pie & tart

  1. hoi, weet niet of je er iets mee kan, maar ik las pas op het prikbord dat je ook met de perforator er een gaatje in kan maken en dan kan je er met een haaknaald doorsteken en het er makkelijk uithalen…..
    geen idee of het werkt, klinkt wel zo.
    succes

  2. Hoi, plakken is natuurlijk wel makkelijk maar met spannen krijg je wel weer een mooier resultaat. Ik maak ook altijd een gaatje in het malletje zodat je het er makkelijker kunt uithalen. Verder vind ik de kleurtjes wel heel erg mooi…
    succes ermee en ik ben nieuwsgierig naar het resultaat. groetjes, Jasmijn

  3. Ik griezel een beetje als ik over die lijmtechniek lees, maar ieder doet het zoals hij/zij het het liefste doet, hxc3xa9. Mooie stofjes!
    (geen idee of weblog je woorden telde of telt, zal er volgende keer op letten)

  4. zit op de bee bij het quilterspalet en kijk dan altijd tegen deze quilt aan. Hij is heel mooi maar wel bewerkelijk. Evy lijmt ook altijd en het gaat haar altijd heel goed af. Misschien kun je bij haar om raad vragen? Ik bedoel Evy van het quilterspalet.

  5. Sorry, kan je geen raad geven, plak en ik gaan niet samen hihi!! Wel een heeeeel erg leuk patroon he die Tart en Pie, de titel is ook smakelijk!!! Veel plezier met de taartjes! Liefs, Danixc3xablle

  6. @ Jacqueline: bedankt voor de tip, toch maar eens uitproberen
    @Jasmijn: met plakken kun je ook heel goed spannen
    @Rian: ik krijg het papiertje wel te pakken, maar het zit te vast
    @Anita: ik zou het inderdaad aan Evy kunnen vragen

  7. Ik merkte na de vakantie ook dat ik ineens het aantal woorden onder mijn berichtje zag.
    Succes met je taartpunten. Je kunt het ook aan Elsbeth vragen, want die is in de winkel ook met pie and tarts blokken bezig.

  8. hallo Elly, ik ben weer helemaal bijgelezen!
    je hebt heel wat gedaan!
    en wat goed dat je de garden bom link hebt kunnen plaatsen!
    ik laat het maar even, bij mij staat ie op de verkeerde plek…..:(
    maar al dat gecomputer kost zoveel tijd!
    ik ga lekker aan de LIB werken, groetjes!

  9. Dat is mij nog niet opgevallen, van het aantal woorden. Ga er op letten.
    Je taart wordt vast en zeker mooi hoor met dat spannen. Zo doe ik het meestal ook. Succes!

Geef een reactie

